مهاجرت سرمایه‌گذاری کانادا

مهاجرت سرمایه‌گذاری کانادا

مهاجرت سرمایه‌گذاری کانادا

 

 مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کانادا [2023]

برای ویزای استارتاپ اینجا کلیک کنید

برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی، مهاجرت به کانادا به دو مرحله تقسیم می‌شود که از ابتدا با اجازه کار موقت طبق قوانین فدرال مالک-اپراتور شروع می‌شود. براساس این سیاست، سرمایه گذار خارجی می‌تواند پس از خرید یک تجارت سودآور موجود در کانادا، و دریافت بیشترین سهام آن اجازه کار دریافت کند.
پس از دریافت مجوز کاری متقاضیان می‌توانند در مراحل بعدی از طریق برنامه‌های مهاجرتی دیگر کانادا برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. این می‌تواند هم از طریق برنامه کارگر ماهر فدرال باشد هم از طریق برنامه اکسپرس اینتری یا برنامه‌های دیگر.
 

برنامه Owner-Operator چیست؟

قوانین مالک-اپراتور یک برنامه رسمی مهاجرت به کانادا نیست. در عوض این یک ویزای کار است که تحت برنامه فدرال ویزای کار موقت (TFWP)  صادر می‌شود. برای این ویزاهای کاری هیچ سهمیه سالانه درنظر گرفته نشده است.

چرا برنامه مالک-اپراتور برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است؟

برنامه‌های مهاجرتی دائم فدرال هر چند که بر روی کاغذ عملیاتی هستند اما علاقه سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب نمی‌کنند.
متأسفانه در کانادا فرصت‌های تحت برنامه‌های مهاجرتی مبتنی بر سرمایه گذاری فدرال بسیار محدود است.
اکثر برنامه‌های مهاجرتی و اقامتی کانادا در سرمایه گذاری استانی تحت این بیان برنامه ارائه می‌شوند. بیشتر متقاضی‌ها باید با اجازه کار موقت شروع کنند و پس از تأیید استان برای پذیرش دائمی اقدام کنند. این برنامه‌ها تحت سهمیه عمل می‌کنند و غالباً متقاضیان نیاز دارند تا وقت و هزینه زیادی سرمایه گذاری کنند.
یک سرمایه گذار خارجی، با انگیزه‌ای برای زندگی در منطقه خاصی از کانادا می‌تواند قبل از دریافت اقامت دائم یک بیزینس مناسب را خریداری کرده و در آن منطقه انتخاب شود. این به مراتب سودمندتر از تلاش برای تحقق الزامات برنامه مهاجرتی استانی در مناطقی از کانادا است که مطلوب نیست.
 

کاندیدای ایده آل کیست؟

برای واجد شرایط بودن این برنامه سرمایه گذار خارجی باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • داشتن سابقه مدیریتی 
  • داشتن دارایی( تمکن مالی) کافی برای خرید یک بیزینس 
  •  داشتن توانایی لازم در زبان انگلیسی و فرانسه برای فعالیت 
  • کنترل و مدیریت بیزینس : بیشتر از  50% سهام را در اختیار داشته باشد

مالکیت سهام به خودی خود تضمین نمی‌کند که یک متقاضی خارجی به عنوان یک مالک-اپراتور واجد شرایط باشد. پیشنهاد شغلی باید به یک سرمایه گذار خارجی داده شود که به طور جدی در مدیریت یک بیزینس فعال باشد. این با بررسی قصد اتباع خارجی برای فعالیت در تجارت و همچنین تجربه قبلی در مدیریت یا اداره یک تجارت ارزیابی می‌شود.
 

فرآیند اقدام این برنامه چیست ؟

سرمایه گذار خارجی برای یک بیزینس مشخص به کانادا بیاید.
LMIA  به همراه یه بیزینس پلن مناسب ارائه شود.
زمانی که LMIA با رای مثبت صادر شد، سرمایه گذار خارجی برای 12 تا 24 ماه مجوز کار موقت قابل تمدید در سطح مدیریت درخواست دهد.
پروسه زمانی این برنامه :
پس از یافتن کار مناسب، 2-3 ماه طول می‌کشد تا روند درخواست LMIA انجام شود. دریافت مجوز کار در بیشتر حوزه‌های قضایی کمتر از 3 ماه طول می‌کشد.
 

چه زمانی دارنده ویزای کار می تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام کند؟

حداقل زمان انتظار برای این برنامه وجود ندارد.
در طول سال ودر اول کار در کانادا سرمایه گذار خارجی به همراه خانواده می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن در یک برنامه مناسب اقامتی یا برنامه اکسپرس انتری فدرال یا یک برنامه نامزدی استانی درخواست اقامت دائم دهند. در بیشتر موارد این فرایند  در کمتر از 12 ماه به پایان می‌رسد.

 

ویزای خود اشتغالی کانادا

یکی از راه‌های دریافت ویزای کاری کانادا ویزای خود اشتغالی است به این صورت که متقاضی دریافت ویزای کار کانادا مالک بیزینس خود باشد. که نیازمند داشتن ارزیابی تاثیر گذاری بر بازار کار کانادا (LMIA) Labour Market Impact Assessment ارزیابی تاثیر بازار کار می‌باشد. در این حالت میتوان مجوز کاری کانادا را اخذ نمود.
هر کارفرمای کانادایی که قصد استخدام یک کارگر موقت خارجی دارد، ابتدا باید فرایند ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) را طی کند. پس از طی این فرآیند، کارفرما کانادایی اجازه می‌یابد از دولت کانادا تا یک کارگر خارجی را به کانادا بیاورد.
هدف از دریافت LMIA اطمینان حاصل کردن از این است که قبل از استخدام یک نیروی کار موقت خارجی کلیه تلاش ها برای استخدام یک شهروند کانادایی یا یک مقیم کانادا انجام شده است.
یکی از مهم‌ترین موارد فرآیند LMIA، تبلیغات است. آگهی استخدام باید در منابع مختلف و متفاوت آگهی شود تا اثبات شود که تلاش برای استخدام نیروی کانادایی صورت گرفته.

مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا
 

نمای کلی ویزای خود اشتغالی کانادا

با این اوصاف برخی از برنامه‌های LMIA از الزامات تبلیغاتی معاف هستند یکی از این برنامه‌ها  مالک یا اپراتور LMIA است.
این برنامه برای تجار خارجی طرح ریزی شده است که تمایل به ایجاد یا خرید یک بیزینس در کانادا و مدیریت آن را دارند. اگر صاحبان بیزینس مجبور باشند همان روند دشوار اخذ مجوز کار را پشت سر بگذارند، این احتمال وجود دارد که از سرمایه گذاری زیاد در این امر منصرف شوند و به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در کشورهای دیگر بروند این برنامه بطور خاص برای جلوگیری از این کار طراحی شده است. بنابراین صاحبان بیزینس که می‌خواهند یک بیزینس را در کانادا خریداری کنند می‌بایست شرایط زیر را رعایت کنند:

  1. متقاضی به صورت تنها یا  چند نفر باشند، علاقه مندی خود را برای مدیریت یک بزینس در کانادا نشان دهند.
  2. متقاضی نشان دهد که ورودش به کانادا منجر به ایجاد یا حفظ شغل برای شهروندان کانادا خواهد شد.
  3. متقاضی می‌بایست یک مدیر ارشد مستقل باشد. فرد متقاضی این برنامه می‌بایست بالاترین مقام را در  شرکت اشغال کند.

شرط اصلی مالک / اپراتور LMIA این است که متقاضی می‌تواند 51٪ یا بیشتر از سود شرکت را کنترل کند.
 

شرایط و مدارک لازم ویزای خود اشتغالی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

شرایط دیگر عبارتند از : 
1-    داشتن بیزینس پلن ( یک طرح تجاری) متقاضی باید به صورت جزئی نشان دهد که چگونه بودجه تجاری این برنامه را تأمین می کند و باعث اشتغال زایی در کانادا میشود .  بیزینس پلن باید مفصل و قانع کننده باشد . متقاضی باید آفیسر ESDC (Employment and Social Development Canada) اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا را متقاعد کند که می داند می خواهد در کانادا چه کاری را انجام دهد .
2-    متقاضی باید نشان دهد صاحب یک بیزینس فعال است  و دارای بیزینس منفعل نیست . و  قصد دارد تجارت خود را بیشتر توسعه دهد . 
3-    متقاضی نشان دهد در برنامه کاری خود قصد استخدام شهروندان کانادایی یا مقیمان کانادا را دارد . (به طور ایده آل ، در اولین سال کاری خود) .
قدم بعدی چیست ؟
متقاضی ویزای خود اشتغالی پس ازدریافت LMIA  میتواند برای مهاجرت به کانادا اقدام نماید . مجوز کاری حدودا به مدت دوسال است .
پس از دریافت ویزای کار ، در بیشتر موارد  متقاضی می تواند از طریق سیستم Express Entry برای اقامت دائم کانادا اقدام کند . برای یک پیشنهاد شغلی که متقاضی دریافت می کند  امتیاز بیشتری کسب خواهد کرد .
با داشتن اجازه کار براساس  LMIA  همچنین متقاضی شانس خوبی برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه فدرال کارگر ماهر (SKILL TRADE) دارد .
 

مهاجرت از طریق ویزای Start-up

ویزای استارت آپ کانادا مخصوص مهاجران کارآفرینی است که دارای مهارت‌ها و پتانسیل ایجاد کسب و کار در کانادا هستند. این دسته از مهاجران افرادی خلاق هستند، که می توانند برای کانادایی‌ها ایجاد کار کنند وهمچنین بتوانند در سطح جهانی رقابت کنند.

متقاضی این برنامه در صورتی که ایده تجاری خلاقانه ای داشته باشد می‌تواند از یکی از سازمان‌های تعیین شده نامه حمایت بگیرد و به کانادا مهاجرت کند.

چه کسانی می‌توانند برای ویزای استارت-آپ درخواست بدهند؟

متقاضی  برای گرفتن این نوع ویزا باید واجد شرایط  زیر باشد:

  • یک تجارت واجد شرایط داشته باشد

تجارت واجد شرایط به این معنی است که متقاضی کسب و کاری را راه اندازی کرده که شرایط زیر را دارد :

 زمانی که از یکی از موسسات تعیین شده تعهد دریافت می کند ، هر یک از داوطلبان مهاجرت 10 درصد یا بیشتر از حق رای سهام شرکت را داشته باشد . (تا 5 نفر می توانند به عنوان صاحب کسب و کار برای ویزا درخواست بدهند) و همچنین، داوطلبان مهاجرت و موسسه تعیین شده برای حمایت از شرکت باید در کنار هم بیشتر از 50 درصد از حق رای سهام شرکت را داشته باشند.

در زمانی که اقامت دائم خود را دریافت می‌کند: به صورت فعال و ادامه دار کسب و کار را در کانادا مدیریت کند، بخش مهمی از عملیات مربوط به کسب و کار در کانادا اتفاق می‌افتد و این کسب و کار به عنوان یک کسب و کار قانونی کانادایی شناخته می‌شود.

  • گرفتن نامه حمایت از یکی از موسسات تعیین شده

مقاضی باید از یکی از سازمان‌های مشخص شده نامه حمایت دریافت کند. (این سازمان‌های تجاری هستند که برای سرمایه گذاری یا حمایت از استارت-آپ ها تایید شده اند.)

متقاضی باید با سازمان مورد نظر ارتباط برقرار کند تا بفهمد که چگونه می‌تواند از حمایت آنها استفاده کند، سازمان مورد نظر را قانع کند که ایده کسب و کارش ارزش حمایت کردن را دارد و نهایتا از سازمان مورد نظر نامه حمایت را دریافت کند.

برای هر یک از سازمان‌ها پروسه ارائه ایده متفاوت است. هر یک از سازمان‌ها الزامات مخصوص به خودشان را دارند. برای مثال ممکن است از متقاضی خواسته شود که مفهوم تجارت را به صورت حضوری توضیح بدهد یا اینکه یک طرح کسب و کار (بیزنس پلن) ارائه کند.

در صورتی که با سازمان مشخص شده به توافق برسد، برای او نامه حمایت ارسال می‌شود. در زمان ثبت درخواست ویزا باید این نامه را نیز برای سازمان مهاجرت کانادا ارسال نماید. این نامه در واقع تاییدیه این موضوع است که صندوق سرمایه گذاری، گروه سرمایه گذاری آنجل یا آنکوباتور کسب و کار از ایده کسب و کار متقاضی حمایت می‌کند.

همچنین سازمان مورد نظر یک تاییدیه تعهد به صورت مستقیم برای سازمان مهاجرت کانادا ارسال می‌کند. سازمان مهاجرت کانادا از هر دوی این مدارک برای بررسی درخواست متقاضی استفاده می‌کند.

اگر متقاضی نامه حمایت را ارائه نکند یا اینکه یکی از الزامات را نداشته باشد، درخواست وی رد می‌شود.

  • الزامات زبان خارجی

توانایی کار و برقراری ارتباط به انگلیسی، فرانسه یا هر دو زبان کمک می‌کند که تجارت شخص متقاضی در کانادا موفق شود .

متقاصی باید یک مدرک زبان از یکی از مراکز معتبر داشته باشد و آن را با درخواست ویزا ارسال کند. در غیر اینصورت درخواست او پردازش نخواهد شد. حداقل نمره مورد نیاز CLB 5 در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسه و در تمامی چهار مهارت اصلی شامل speaking, reading, listening, writing می‌باشد.

در صورتی که حداقل‌ها را نداشته باشد درخواستش رد خواهد شد.

  • داشتن پول کافی به منظور مستقر شدن در کانادا

دولت کانادا از مهاجران ویزای استارت-آپ حمایت مالی نمی‌کند. در زمان ارسال درخواست، باید ثابت کند پول کافی برای حمایت از خودش و افراد وابسته به خودش دارد. نمی تواند این پول را از فرد دیگری قرض بگیرد.

مقدار پولی که نیاز دارد بسته به تعداد افراد خانواده متقاضی متفاوت است.

بعد از اپلای کردن:

انگشت نگاری (بایومتریک)

در صورتی که متقاضی بین 14 تا 79 سال سن داشته باشد، باید عکس و اثر انگشت خود را برای هر درخواست اقامت دائمی که ثبت می‌کند ارائه کند. حتی اگر قبلا این کار را انجام داده باشد و هنوز هم معتبر باشد.

هزینه‌های انجام این کار باید در زمان ثبت درخواست ویزا پرداخت شود. در غیر این صورت ممکن است در کار تاخیر به وجود بیاید. همچنین این کار را بعد از گرفتن نامه و به محض اینکه توانست انجام دهد. برای انجام بیومتریک‌ها تا 30 روز بعد از تاریخ مندرج روی نامه وقت دارد.

نحوه پردازش درخواست ویزای استارت آپ

بعد از اینکه متقاضی برای ویزای استارت آپ درخواست داد اداره مهاجرت بررسی می‌کند که متقاضی فرم‌های درخواست را درست پر کرده و امضا کرده است، هزینه‌های پردازش ویزا را پرداخت کرده است و تمامی مدارک مورد نیاز را ارائه کرده است.

اگر چیزی را فراموش کند، درخواست متقاضی پردازش نمی‌شود و به او برگشت داده می‌شود.

پردازش این ویزا بین 12 تا 16 ماه زمان می‌برد. ممکن است نیاز باشد که متقاضی بیومتریک‌ها را در زمان ارائه درخواست انجام بدهد. این مدت پردازش شامل زمانی که متقاضی نیاز دارد تا بیومتریک‌ها را انجام بدهد نیز می شود.

مدت پردازش :

متقاضی ممکن است بتواند با انجام کارهای زیر از تاخیر جلوگیری کند :

هر گونه تغییر در اطلاعات شخصی خودش مثل آدرس، شماره تلفن یا ایمیل یا تولد یک کودک را به اداره ویزا اطلاع بدهد وبیشتر از یک بار درباره یک مسئله با اداره ویزا تماس برقرار نکند.

در شرایط زیر درخواست متقاضی ممکن است به تاخیر  بیافتد :

مشکلات جنایی یا امنیتی وجود داشته باشد و نیاز باشد که اداره مهاجرت درباره پیشینه‌اش تحقیق بیشتری انجام بدهند.

موقعیت خانواده متقاضی مشخص نباشد – دلایل آن شامل طلاق یا فرزندخواندگی که کامل نشده باشد یا مشکلات حضانت فرزندی که برطرف نشده‌اند.  یا اداره ویزا یا دیگر ادارات ویزا در کانادا یا خارج از آن تماس بگیرد تا اطلاعاتی که متقاضی داده است را تایید کند.

آزمایشات پزشکی :

قبل از رفتن به کانادا متقاضی باید یک آزمایش پزشکی انجام بدهد. همچنین تمامی اعضای خانواده او نیز باید این کار را انجام بدهند حتی اگر با او وارد کانادا نشوند.

در صورتی که سلامتی متقاضی خطری برای سلامت یا امنیت جامعه کانادا داشته باشد، یا اینکه هزینه زیادی برای خدمات سلامتی و اجتماعی کانادایی داشته باشد پذیرش نخواهد شد.

بعد از ارسال درخواست به اداره ویزا، نامه ای دریافت خواهد کرد که به متقاضی می‌گوید چگونه برای انجام آزمایشات پزشکی اقدام کند.

گواهی پلیس

در صورتی که  متقاضی سوء پیشینه جنایی داشته باشد، ممکن است نتواند وارد کانادا بشود. همچنین افرادی که برای امنیت کشور کانادا خطر محسوب می شوند اجازه ورود به کانادا را ندارند.

برای مهاجرت به کانادا شما و هر یک از اعضای خانواده شما که 18 سال و بزرگتر است باید در صورت لزوم گواهی عدم سوء پیشینه به اداره ویزا ارائه کند. در صورتی که در یک کشور یا قلمرو بعد از 18 سالگی برای مدت 6 ماه متوالی زندگی کرده باشید باید گواهی عدم سوء پیشینه از آن کشور دریافت کنید. پیشنهاد می شود که به منظور جلوگیری از تاخیر گواهی پلیس را هر چه سریعتر دریافت کنید.

تصمیم گیری در مورد درخواست ویزای استارتاپ :

در صورتی که شما معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشید، پول کافی برای حمایت از خودتان و خانواده‌تان در زمان رسیدن به کانادا را داشته باشید و آزمایشات پزشکی و گواهی پلیس را داشته باشید، درباره درخواست شما تصمیم گیری می‌شود.

در صورتی که نیاز باشد که مدارک بیشتری ارائه کنید یا اینکه برای مصاحبه‌ای بروید به شما اطلاع داده خواهد شد.

در صورتی که درخواست شما تایید شود، از شما خواسته می‌شود که پاسپورت خودتان را به اداره ویزا بفرستید تا ویزای اقامت دائم شما صادر شود.

تایید اقامت دائم :

در صورتی که درخواست شما تایید شود برای شما ویزای اقامت دائم کانادا صادر می‌شود. این ویزا شامل تاییدیه اقامت دائم (CORP) شما و ویزای ورود شما است.

اطلاعات هویتی و تصویر شما در ویزا ثبت می‌شود. حتما صحت آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که با اطلاعات پاسپورت شما مطابقت دارد در صورتی که اشتباهی وجود دارد از طریق اکانت آنلاین در وبسایت مهاجرت کانادا با سازمان مهاجرت در تماس باشید.

در زمان رسیدن به کانادا باید مدرک CORP و ویزا را به همراه داشته باشید. مدرک CORP تمدید نخواهد شد پس تا قبل از انقضای آن باید از آن استفاده شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مهاجرت سرمایه‌گذاری کانادا مهاجرت سرمایه‌گذاری کانادا
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر
فرم درخواست مشاوره
نظرات (2)
  • پاسخ
    amir
    1400-08-13

    با سلام هیئت علمی (استادیار در رشته آموزش زبان انگلیسی هستم ) دانشگاه هستم و 53 سال سن دارم شما جه روشی را برای مهاجرت بیشنهاد می کنید

    • کارشناس راز
      1400-08-15

      درود برشما همراه عزیز . با توجه به شرایط سنی شما تنها روشی که منجر به اقامت دائم کانادا شود برنامه استارتاپ می باشد .

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

کانادا  و مهاجرت پساکرونا

همانطور که می دانید شیوع کرونا باعث شده تا در سیاست ها و اهداف اداره مهاجرت کانادا در خصوص جذب مهاجر خلل ایجاد شود و باعث به وجود آمدن شک و تریدید هایی درخصوص سیاست مهاجر پذیر بودن کانادا شده است . از دلایل به وجود آمدن این تردید ها می توان به عدم مهار کردن ویروس کرونا ،  بالا رفتن نرخ بیکاری ، عدم تمایل کارگران و دانشجویان خارجی به سفر در زمان هایی که فاصله اجتماعی وجود دارد اشاره نمود .

دریافت اجازه تحصیل برای تحصیل در کانادا

اجازه تحصیل یا study permit چیست؟ مدرکی که به شما به عنوان یک خارجی اجازه می دهد که در یکی از موسسه های آموزشی مشخص در کانادا تحصیل کنید. لیست این موسسه ها در وبسایت سازمان مهاجرت کانادا برای هر استان مشخص شده است. بیشتر خارجی ها برای تحصیل در کانادا به اجازه تحصیل نیاز دارند.

مشاوره رایگان