مهاجرت کاری ترکیه

مهاجرت کاری ترکیه

مهاجرت کاری ترکیه

 مهاجرت به ترکیه از طریق کار ⭐️ مهاجرت کاری به ترکیه  (2023)

در سالهای اخیر اخذ ویزای کاری کشور ترکیه به یکی از اصلی ترین اهداف مهاجران ایرانی تبدیل شده است. مهاجرت کاری به ترکیه موضوعی است که به دلایل متعددی از جمله نزدیکی این کشور به ایران و آداب و رسوم نسبتا مشابه و همچنین قرار دادن ترکیه به عنوان پلی برای مهاجرت به کشورهای دیگر, متقاضیان بیشتری را به خود جلب میکند.

میزان حقوق دریافتی کارکنان

قبل از هرگونه اقدامی جهتاخذ ویزای کاری در ترکیه, لازم است تا از میزان حقوق دریافتی کارکنان مشاغل مختلف اطلاعات لازم را بدست بیاورید. در ادامه لیستی از میزان دریافتی ماهانه برخی از مشاغل بر طبق افزایش حقوق که هر ساله دولت ترکیه با در نظر گرفتن پاره ای از مسائل داخلی, اقدام به اصلاح درآمد نیروی کار فعال و همچنین افراد بازنشسته میکند.

  • لیست حقوق دریافتی برخی مشاغل در سال 2020 در کشور ترکیه:
  • دندانپزشک(دولتی)      6000 لیر
  • دندانپزشک(بخش خصوصی)بدون تجربه      3-5 هزار لیر
  • دندانپزشک(بخش خصوصی)با تجربه         5-15 هزار لیر
  • دکتر عمومی     7570 لیر
  • دکتر متخصص     8000 لیر
  • اینترن     1500 الی 2000 لیر
  • پروفسور     8948 لیر
  • دامپزشک     5561 لیر
  • پرستار و ماما با سابقه 25 سال به بالا     5171
  • پرستار و ماما تازه کار     4535 لیر
  • معلم زبان انگلیسی در مدرسه دولتی از 2400 تا 10000 لیر
  • معلم زبان انگلیسی در کالج     2500 الی 6000 لیر
  • معلمهای قراردادی ساعتی     17 لیر
  • خدمات     3331 لیر
  • نگهبان بسته به مدرک تحصیلی از 4352 الی 4657لیر
  • سرآشپز 3889 لیر
  • تور لیدر به صورت روزانه حداقل     587 لیر

مجوز کار و ویزای کاری معتبر از جمله مدارک مورد نیاز شهروندان خارجی, جهت شروع به کار در کشور ترکیه است که مجوز کار از طرف وزارت کار این کشور صادر می شود. درخواست ویزای کاری توسط خود مهاجر از طریق کنسولگری کشور ترکیه ارائه می شود. از سوی دیگر کارفرما جهت اخذ اقامت متقاضی, از طریق وزارت کار اقدامات لازم را انجام میدهد.

آشنایی با نحوه کاریابی در ترکیه

قبل از هرگونه اقدام نسبت به جست و جوی کار در کشور ترکیه, متقاضیان باید مسلط زبان ترکی استانبولی باشند که یکی از پیش نیازهای استخدامی در این کشور است.

کاریابی در ترکیه به دو روش قابل انجام است که در روش اول متقاضیان مشاغل کارگری, خدماتی و تولیدی بدون نیاز به واسطه, به صورت حضوری درخواست کار خود را به کارفرمای موسسه مورد نظر ارائه میدهند. در روش دوم, متقاضیان متخصص و جویای مشاغل حرفه ای باید رزومه کاری خود را به موسسات قابل اطمینان کاریابی ارائه دهند و از بین پیشنهادات ارائه شده از سوی این موسسات, اقدام به انتخاب شغل مورد نظر خود کرده و در مصاحبه های گزینشی موسسه مورد نظر شرکت کنند.

ویزای کار ترکیه

اخذ اقامت دائم و پاسپورت ترکیه از طریق کار

اخذ اقامت دائمی و پاسپورت کشور ترکیه, یکی از دلایل مهم در تصمیم مهاجرتی هر متقاضی است. اجازه اقامت دائم, به افراد با سابقه اقامت و اشتغال 8 ساله و بدون هیچگونه وقفه در کشور ارائه می شود. پس از گذشت این دوره ی هشت ساله, متقاضی اقامت دائم می تواند درخواست خود را به نهادهای مربوطه ارائه دهد. از سوی دیگر جهت دریافت پاسپورت کشور ترکیه, پس از گذشت یک سال از تاریخ اقامت, متقاضی می تواند روند قانونی و اداری لازمه را شروع کند.

انواع ویزای کاری کشور ترکیه

ویزای کاری صادر شده به مهاجران خارجی به دو دسته تقسیم می شود که دسته اول به صورت موقت و یکساله جهت اشتغال در کار مورد نظر صادر می شود و پس از اتمام دوره در صورت توافق ادامه همکاری بین کارمند و کارفرما, تا 6 سال قابل تمدید است. دسته دوم ویزای کار نامحدود است که این مورد برای اتباع خارجی با هشت سال سابقه زندگی و کار و یا 6 سال اقامت بدون وقفه در کشور ترکیه صادر مس شود.

ویزای همراه

یکی از سوالات متداول متقاضیان کر در کشور ترکیه مربوط به ویزای همراه است که در پاسخ به این دسته از سوالات باید گفت که, ویزای همراه از سال اول صادر نخواهد شد. پیش نیاز اخذ چنین ویزایی اقامت و اشتغال به کار فرد متقاضی به مدت یک سال در ترکیه است.پس از سپری کردن این دوره, مهاجر باید جهت دریافت کارت آبی کشور ترکیه اقدام کند که پس از صدور این کارت میتواند جهت انجام فرآیند ویزای همراه اقدام کند. با دریافت کارت آبی, فرزندان زیر 18 سال اجازه ادامه تحصیل در مدرسه های ترکیه را خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری:

  1. مدارک شناسایی
  2. کپی پاسپورت
  3. رزومه کاری
  4. بیمه نامه معتبر و تاریخ دار
  5. مدرک دال بر عدم سوئ پیشینه
  6. نامه پیشنهاد کار از سوی کارفرما
  7. نامه بانکی مبنی بر توانایی مالی جهت اقامت یک ساله  در ترکیه

و در آخر تکمیل فرم های درخواست ویزای کاری کشور ترکیه

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مهاجرت کاری ترکیه مهاجرت کاری ترکیه
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر
فرم درخواست مشاوره
نظرات (0)
دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

معرفی دانشگاه های خصوصی ترکیه

دانشگاههای خصوصی کشور ترکیه (Özel üniversiteler ) بر خلاف دانشگاههای دولتی ترکیه (Devlet Üniversiteleri ) تحت حمایت و مدیریت نهادهای خصوصی کشور ترکیه می باشند ، توجه داشته باشید دانشگاههای خصوصی کشور ترکیه دارای رنکینگ بالا و اعتبار جهانی بوده و شهریه بالای این دانشگاهها نسبت به دانشگاههای دولتی ترکیه دلیل بر ضعف و پایینتر بودن نسبت به دانشگاههای دولتی ترکیه نمی باشد ، بطور مثال دانشگاه خصوصی کوچ (Koç Üniversitesi  ) یکی از معتبرترین دانشگاههای خصوصی ترکیه هر ساله در رنکینگهای جهانی بین دانشگاه های ترکیه دارای بالاترین رتبه ها می باشد .

جغرافیای ترکیه

کشور ترکیه دارای انواع مختلف اقلیم آب و هوایی هست که به 7 اقلیم تقسیم می شود. این ویژگی ها تنها منحصر به آب و هوا نبوده و آداب و فرهنگ , سبک زندگی,تجارت, کشاورزی و حتی لهجه و گویش ساکنین این مناطق به طور قابل توجهی از یکدیگر متمایز است.

مشاوره رایگان