شهروندی کانادا را چگونه به دست بیاوریم؟

شهروندی کانادا را چگونه به دست بیاوریم؟

شهروندی کانادا را چگونه به دست بیاوریم؟

شهروندی کانادا ( سیتیزن شیپ کانادا) 2023:

 چگونه شهروندی کانادا را بگیریم؟ راه های اخذ شهروندی کانادا چه مواردی هستند؟ برای دریافت اقامت دائم کانادا چه شرایط و مدارکی لازم است؟ مزایا  شهروندی کانادا چیست؟ آیا کانادا بیمه درمانی رایگان دارد؟ بیمه درمانی کانادا چه مواردی را شامل میشود؟ بیمه های خصوصی کانادا چه مزیت هایی دارد؟

 همانطور که می دانید کانادا به عنوان کشوری که روش های کلان مهاجرتی دارد همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت می باشد .  یکی از مواردی که توسط متقاضیان مهاجرت به کانادا در مرورگرهای جستجو بیشترین سرچ را دارد اخذ شهوندی کانادا و مزایای شهروندان کانادا می باشد . کشور کانادا به جهت برخورداری از سطح مناسبی از رفاه اجتماعی و اقتصاد قوی همواره مورد توجه مهاجران بوده است .  ما در این مقاله  شرایط و مدارک اخذ شهروندی کانادا و بیمه درمانی کانادا را به تفصیل توضیح می دهیم .

شرایط دریافت شهروندی (سیتیزن شیپ) کانادا

متقاضیان دریافت شهروندی کانادا می بایست  واجد شرایط موارد زیر باشند :

  • سن : متقاضی شهروندی کانادا  برای ارائه درخواست شهروندی کانادا، می بایست 18 سال یا بیشتر سن داشته باشد .
  • وضعیت اقامت دائم:  وضعیت اقامت متقاضی می بایست دائمی باشد . و نباید و ضعیت اقامت غیر قطعی باشد .
  • مدت زمان زندگی در کانادا : متقاضیان بالای18 سال باید در پنج سال اخیر حداقل 3 سال یا 1095 روز را در کانادا سکونت داشته باشد .
  • توانایی در زبان : تسلط کامل به زبان انگلیسی و فرانسه در مورد متقاضی از موارد الزامی ست .
  • سابقه جنایی : متقاضی دریافت شهروندی کانادا نباید اعمالی انجام دهد که مخالف با قوانین کانادا باشد .
  • آگاهی از کشور کانادا : متقاضی می بایست از حقوق و مسئولیت های شهروندی کانادا اطلاعات کافی داشته باشد .

مزایای شهروندی کانادا :

کانادائی ها این افتخار را دارند  که از یکی از ارزشمندترین حقوق شهروندی در جهان برخوردار باشند . متقاضیان به عنوان یک شهروند کانادا، می توانند :

  •    برای انتخاب یک پست سیاسی رأی بدهند و کاندید شوند .
  •    برای پاسپورت کانادا درخواست کنند .
  •    آزادانه وارد کانادا شده و از آن خارج شوند .
  •    از تمامی حقوق اقتصادی از جمله داشتن هر نوع ملکی برخوردار شوند .
  •    واجد شرایط برخورداری از بعضی  مزایای بازنشستگی شوند .

آنچه که مسلم است این است که شهروندان کانادا علاوه بر اینکه از حقوق و مزیت های شهروندی برخوردار می شوند مسئولیت هایی را نیز دارا می شوند . مشارکت متقاضی در جامعه ، صرف نظر از علاقه اش  توسط دیگران هم جبران شده و مورد سپاس و قدردانی قرار می گیرد . توسط آنهایی که مانند متقاضی افتخار می کنند که کانادا را بعنوان خانه خود انتخاب نموده اند .

بیمه درمانی کانادا :

سیستم خدمات درمانی کانادا در جهان بی مانند است .  این سیستم با روش های جدید تا به امروز توانسته است عنوان بهترین ارائه‌دهنده خدمات درمانی جهان را از آن خود کند. روش کار این سیستم بر مدار انواع و اقسام بیمه ‌ها می‌چرخد . از این راه شهروندان داخلی و بین‌المللی می‌توانند امنیت فیزیکی و روانی خود را تضمین کنند و بخشی از بار هزینه‌ های سنگین درمان را کاهش دهند .

خدمات درمانی در هر ایالت از ایالات کانادا با ایالت‌های دیگرکاملا متفاوت است . به عبارتی دیگر شهروندان کانادایی باید وضعیت درمانی خود را از طریق ایالتی که در آن سکونت دارند پیگیری کنند .  با وجود همه این توضیحات ایالت‌ها به صورت یکسان از بیمه‌های درمانی عمومی و خصوصی برخوردارند . که در ذیل هر یک از انواع بیمه ‌ها را شرح و تفصیل خواهیم داد :

بیمه درمانی عمومی کانادا :

بیمه درمانی عمومی یکی از اقسام بیمه های درمانی در کانادا می باشد . بیمه درمانی عمومی در واقع همه شهروندان کانادا را تحت پوشش خدمات درمانی رایگانی همچون مراقبت‌های اولیه پزشکی قرار می‌دهد . این دسته از اقسام بیمه ‌ها در برخی ایالت ‌ها نفوذ بیش‌تری دارند و هزینه ‌های دارو های تجویزی و فیزیوتراپی و غیره را نیز تامین می‌کنند . متقاضیان میتوانند به محض این‌که پایشان به کشور کانادا باز شد، از وزارت‌خانه بهداشت ایالت خود درخواست کنند هر چه زودتر کارت بیمه درمانی عمومی یا همان Healthcare   را صادر نمایند . ظرف کم‌تر از یک هفته می‌توانند با این کارت از خدمات رایگان درمانی استفاده کنند .

بیمه درمانی خصوصی در کانادا :

 متقضی اگر ‌بخواهد بهره بیش‌تری از خدمات درمانی کانادا ببرد می تواند علاوه بر بیمه درمانی عمومی کانادا، از بیمه درمانی خصوصی نیز استفاده ببرد . (خدمات درمانی مربوط به چشم مانند لنز ،  نیاز به پرستار مراقب سالمند در خانه ، و یا ادامه درمان در کلینیک ‌های خصوصی و … ) تمامی این‌ ها تحت بیمه درمانی خصوصی کانادا امکان‌پذیر می باشد .

به تبع تمام خدماتی که شرکت ‌های بیمه درمانی خصوصی کانادا انجام می‌دهند،  متقاضی می‌بایست سالیانه مبلغ قابل توجهی را بابت حق بیمه بپردازد . هزینه های بیمه درمانی کانادا اگرچه در نگاه اول هنگفت می باشد اما هر چه پیش‌تر خواهید رفت به ارزش آن بیش از گذشته پی خواهید برد .

 متقاضی برای دریافت بیمه های درمانی خصوصی کانادا بهتر است که پیش از سفر به کانادا برای اقامت دائم اقدامات لازم را انجام نماید . به این علت که از زمان ثبت درخواست تا صدور کارت بیمه تقریبا سه ماه زمان می‌برد . بنابراین پیش از سفر یک چکاب کامل انجام دهید و بعد از طریق شرکت ‌های خصوصی درخواست خود را ارائه دهید .

بیمه درمانی دانشجویان کانادا :

درخواست بیمه دانشجویی از وظایف دانشجو نمی باشد کار دانشگاهی می باشد که در آن مشغول به تحصیل هستند  معمولا دانشگاه محل تحصیل وظیفه بیمه درمانی را پیگیری می کند و ، فارغ از این‌که دانشجو در چه رشته ‌های تحصیلی کانادا درس می‌خواند، آن را هفته به هفته تمدید می‌کند . در این صورت می‌توان از خدمات درمانی همچون ویزیت های پزشکی و دریافت  دارو های تجویزی  از پزشک و رسیدگی های مربوط به دندان‌پزشکی و . . . به صورت رایگان استفاده نمایند .

 

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

شهروندی کانادا را چگونه به دست بیاوریم؟ شهروندی کانادا را چگونه به دست بیاوریم؟
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان