همه چیز در مورد مدارس کانادا

همه چیز در مورد مدارس کانادا

همه چیز در مورد مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا شرایط و وضعیت سیستم آموزشی 2023

کانادا با دارا بودن یکی از پیشرفته ترین نظامهای آموزشی یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانش آموزان از سراسر دنیاست. این مدارس با داشتن امکانات آموزشی منطبق با جدیدترین تکنولوژیهای روز دنیا، برنامه های آموزشی و کمک آموزشی بسیار پیشرفته و برنامه های تفریحی و ورزشی متنوع تجربهای منحصربفرد برای دانش آموزان فراهم می کنند. یکی از محاسن مهاجرت دانش آموزی به کانادا عدم نیاز به ارائه ی مدرک زبان است. سن تحصیل اجباری در مدارس کانادا بنا به استان بین پنج یا شش سال تا شانزده یا هجده سال است. ساعت کلاسهای درس در مدارس کانادا معمولا از ساعت 8 یا 9 تا  3 یا 4 عصر است. 

سیستم آموزشی مدارس کانادا

دوره ابتدایی و راهنمایی:

دانش آموزان از سن 6 تا 7 سالگی الی 13 تا 14 سالگی در این مقطع تحصیلی که به هشت سطح (Grade) تقسیم می شود تحصیل می کنند. در این دورهها بر طبق سطح دانش آموزان و نیاز آنها درسهایی همچون تاریخ، ریاضیات، علوم، هنر، ورزش، جعرافیا و برخی اوقات زبان فرانسه و دیگر زبانهای خارجی به آنها آموزش داده میشود.  

دوره متوسطه 

این دوره تحصیلی که معمولا به سه تا چهار سطح تقسیم می شود مقاطع سنی 14 تا 18 سال را در بر میگیرد. دروس این دوره تحصیلی طوری طراحی شده اند که دانش آموزان را برحسب علاقه برای ورود به دانشگاهها و یا کالجها (راهی برای ورود به بازار کار) آماده کنند.    

لازم به ذکر است که در استان کبک دانش آموزان پس از اتمام دوران دبیرستان دورهای دو ساله برای آمادگی ورود به دانشگاهها و کالجها را می گذرانند. در انتاریو نیز دانش آموزان معمولا ملزم به شرکت در دورهای یکساله پس از اخذ دیپلم دوازده ساله هستند.  

شروع و پایان سال تحصیلی در کانادا

شروع سال تحصیلی: معمولا سپتامبر

پایان سال تحصیلی: معمولا اواخر جون

مدارس دولتی 

این نوع از مدارس همانگونه که از اسمشان پیداست توسط ارگانهای دولتی اداره میشوند و از دانش آموزان بین المللی شهریه دریافت میکنند. 

مدارس خصوصی

عمده تفاوت مدارس دولتی با مدارس خصوصی تمرکز ویژه بر موضوعات و فعالیتهای آموزشی و کمک آموزشی همچون ورزش و هنر و زبانهای خارجی میباشد. شهریه این مدارس هم به نحو قابل توجهی از شهریه مدارس دولتی کانادا بیشتر است. تعداد دانش آموزان این مدارس در هر کلاس نیز نسبت به مدارس دولتی کمتر است. 

مدارس شبانه روزی

این مدارس دارای خوابگاههایی برای اسکان دانش آموزان هستند. به این دلیل که در شهریه این مدارس هزینه های خورد و خوراک و اسکان لحاظ میشوند شهریه ی این مدارس از مدارس دیگر بیشتر است. 

مدارس ایرانی کانادا

برای برخی از خانوادههای ایرانی که تمایل دارند در لیست دروس فرزندانشان برنامههای درسی منطبق با نظام آموزشی ایران گنجانده شوند این مدارس میتوانند انتخابی ایده آل باشند. این مدارس هم اکنون در شهرهای تورنتو، ونکوور و ومونترال دایر میباشند. 

روند پذیرش در مدارس کانادا

قبل از ورود دانش آموزان به مدارس کانادا معمولا آزمون تعیین سطحی از آنها گرفته میشود که براساس نتایج آن دانش آموز تحصیل خود را در یک سطح خاص شروع میکند. لازم به ذکر است که دانش آموزان زیر 18 سال نمیتوانند به تنهایی در کانادا تحصیل کنند و نیاز به همراهی والدین و یا وجود سرپرست قانونی (کاستودین) در کانادا دارند. سرپرست قانونی دانش آموز باید دارای اقامت دائم کانادا ویا تابعیت این کشور باشد. باید توجه داشت که والدین همراه دانش آموز تنها در صورتی میتوانند در کانادا مشغول به تحصیل یا کار شوند که مجوزهای لازم را داشته باشند.

دانش آموزان با ارائه مدارک لازم درج شده در سایت مخصوص هر مدرسه میتوانند اپلای کنند. پس از اخذ پذیرش دانش آموزان موظف به پرداخت پیش پرداخت (بخشی از شهریه ترم اول یا کل آن) هستند. پس از پرداخت این مبلغ دانش آموزان میتوانند برای ویزای دانشآموزی اقدام نمایند. 

سیستم نمره دهی مدارس کانادا

نمره دهی هر درس در مدارس کانادا براساس عملکرد دانش آموزان از A  تا F  انجام میشود. در این سیستم نمره دهی دانش آموزی که نمره A  را دریافت کرده باشد نمره کامل را گرفته است و دانش آموزی که نمره F را گرفته است در آن درس مردود شده است.  

بهترین مدارس دولتی در کانادا:

Collingwood Public School-تورنتو

تورنتو-Bear Creek Public School

Innisdale Public School- تورنتو

Eastview Public School-تورنتو

Bradford Public School- تورنتو 

بهترین مدارس خصوصی کانادا:

Appleby College – اوکویل

The Bishop Strachan School - تورنتو

Branksome Hall - تورنتو

Brentwood College School – میل بی 

Crescent School - تورنتو

Crestwood Preparatory College - تورنتو

Crofton House School - ونکوور

Elmwood School - اتاوا

Havergal College - تورنتو

Lakefield College School - لیکفیلد

Lower Canada College - مونترال

Meadowridge School - مپلریج

Ridley College – سنت کاترینز

Shawnigan Lake School – شانیگان لیک

St. Andrew's College - آرورا

St. Clement's School - تورنتو

St. George's School - ونکوور

St. Michaels University School –ویکتوریا

Strathcona-Tweedsmuir School - کلگری

The Study - مونترال

Trinity College School – پورت هاب

University of Toronto Schools - تورنتو

Upper Canada College - تورنتو

Vancouver College - ونکوور

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

همه چیز در مورد مدارس کانادا همه چیز در مورد مدارس کانادا
میانگین امتیاز 3 /5 از 2 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان