همه چیز درباره زندگی دانشجویی در آلمان

همه چیز درباره زندگی دانشجویی در آلمان

همه چیز درباره زندگی دانشجویی در آلمان

همه چیز درباره زندگی دانشجویی در آلمان

افراد زیادی هر ساله از بسیاری از نقاط جهان به آلمان جذب می شوند اما دلیل آن چیست؟
از کیفیت زندگی گرفته تا فرصت های شغلی و فرهنگ و سنت های جالب و همچنین دارا بودن یکی از بزرگترین اقتصاد های جهان با ثبات بالا از جمله دلایلی هستند که باعث این موضوع شده اند.
این کشور جایی است که مردم برای موفقیت به آنجا می روند، اساساً آلمان کشور امید، موفقیت، تحقیق و نوآوری است. همچنین چشم انداز های زیبا، قلعه های متعدد و معماری جالب نقش بسزایی را در جذب مهاجران ایفا می کند.
شهرهای دیدنی این کشور، یکی از ویژگی‌های شگفت انگیز آلمان هستند و برای افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا می‌آیند، بازدید از آلمان یک تجربه کاملاً باشکوه است. آلمان میراث پرباری از قلعه ها را دارد، هزاران قلعه در سراسر آلمان. آنچه قبلاً خانه پادشاهان و امپراطوران بوده است، اکنون بخش‌های ارزشمندی از تاریخ آلمان است که به عنوان اشیاء فرهنگی، موزه‌ها و ساختمان‌های معماری باشکوه شناخته می شوند و هزاران بازدیدکننده را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. آلمان به عنوان کشوری پر جنب و جوش با جمعیتی پرانرژی و نواندیش، نقاط قوت زیادی برای ارائه دارد. 

حال واقعا زندگی در آلمان به عنوان یک دانشجوی بین المللی چگونه است؟ با ما همراه باشید.

1. آب و هوا در آلمان به چه شکل است؟

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، خوشحال خواهید شد که بدانید آلمان از آب و هوای عالی برخوردار است. البته ممکن است عالی از نظر افراد مختلف متفاوت باشد، اما آلمان به طور گسترده به عنوان کشوری شناخته می شود که از هر چهار فصل در طول سال بهره می برد. بنابراین، اگر قصد دارید یک سال کامل در آلمان بمانید، به هر چهار نوع لباس نیاز دارید. به طور کلی، در آلمان، تابستان ها گرم، زمستان ها سرد است، تا جایی که دما می تواند به زیر صفر برسد، و بهار و پاییز اغلب تعادل کاملی بین این دو هستند. در طول تابستان، جایی که درجه حرارت می تواند به بیش از 30 درجه سانتیگراد افزایش یابد، آلمان مقاصد خنک کننده عالی مانند دریاچه ها یا سواحل دارد. آب و هوا در آلمان می تواند متفاوت باشد، شاید اغلب غیرقابل پیش بینی باشد، اما باید مطمئن باشید که در طول سفر تحصیلی خود به آلمان، سالانه از هر چهار فصل لذت خواهید برد. بنابراین، فراموش نکنید که کلاه، شال گردن، دستکش و یک ژاکت گرم را به همراه داشته باشید، اما به یاد داشته باشید که عینک آفتابی، تی شرت و مایو نیز همراهتان باشد.

 

2 . آیا من قادر به پرداخت هزینه های مالی خواهم بود؟

یک دانشجوی بین المللی در آلمان، طبق برآوردهای سال 2020، برای تامین هزینه های زندگی به حدود 853 یورو در ماه نیاز دارد. اگر برای ورود به آلمان به ویزا نیاز دارید، باید مدرکی مبنی بر ثبات مالی برای درخواست ویزای خود ارائه دهید (این کار معمولاً از طریق یک حساب مسدود شده آلمان انجام می شود). به طور کلی، دانشجویان بین المللی تمایل دارند در طول تحصیل در آلمان راه خود را پیدا کنند، به خصوص در حالی که کمی درآمد اضافی از بسیاری از مشاغل پاره وقت که آلمان به ویژه برای دانشجویان ارائه می دهد، به دست می آورند.
به عنوان یک دانشجوی بین المللی در آلمان، شما در مجموع 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال مجاز به کار هستید. به طور معمول، این مشاغل پاره وقت شامل دستیاران آموزشی یا پژوهشی در دانشگاه ها، معلمان زبان انگلیسی، کارکنان پشتیبانی ، پیشخدمت در کافی شاپ ها یا بارها، یا دستیاران در تولید صنعتی می شود. اگرچه در حین کار پاره وقت، دانش آموزان کمی پول بیشتری به دست می آورند و در مورد فرهنگ و سبک زندگی یک مکان بیشتر می آموزند، اما معمولاً ممکن است کمی مستاسل شوند، مخصوصاً وقتی ترم ها سخت تر و پیچیده تر می شوند.

از نظر حقوق و دستمزد، از طریق مشاغل پاره وقت، دانشجویان با حقوقی بین 5 تا 15 یورو در ساعت تقریباً 450 یورو در ماه درآمد دارند. به طور معمول، دستمزدها در شهرهای بزرگتر بیشتر، اما هزینه های زندگی نیز به طبع در آن شهرها بالاتر است. به طور کلی، یکی از بزرگترین مسائل مالی که دانشجویان در آلمان با آن مواجه هستند، مبلغ اجاره خانه است. با این حال، بسیاری از دانشجویان تصمیم می‌گیرند در خوابگاه مشترک یا سالن‌های دانشجویی زندگی کنند یا آپارتمانی در حومه شهر پیدا کنند، زیرا اجاره بها در مراکز شهر گران‌تر است.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله کار دانشجویی در آلمان مراجعه کنید.

 

3. سبک زندگی در آلمان و انواع تفریحات رایج

آلمانی ها به وقت شناسی اهمیت زیادی می دهند، بنابراین اگر وقت شناس نباشید، ممکن است برای دوستی با آلمانی ها مشکل داشته باشید. این کشور دارای فرهنگ شگفت انگیزی است که تا حد زیادی تحت تأثیر تاریخ غنی آن و تا حدی تحت تأثیر کشورهای همسایه با آن قرار گرفته است. آلمانی ها از سخت کوشی، کمال گرایی و دقت قدردانی می کنند، به همین دلیل است که ممکن است در ابتدا غیراجتماعی به نظر برسند، اما زمانی که آنها را بشناسید متوجه می شوید که در واقع کاملا دوستانه هستند. آلمانی ها از دانشجویان بین المللی بسیار استقبال می کنند، بنابراین لازم نیست نگران راحتی باشید.

به طور کلی، زندگی دانشجویی در آلمان یک تجربه معتبر است و احتمالاً می تواند انتظارات شما را برآورده کند. اکثر شهرهای آلمان از زندگی شبانه فعال و طیف گسترده ای از گزینه های تفریحی لذت می برند. شهرهای بزرگتر مانند مونیخ و برلین پر از مکان های جالب برای بازدید هستند، اما جذابیت شهرهای کوچکتر هم بی نظیر است. آلمان با فعالیت‌های فوق برنامه و جشنواره‌هایش، مکان مناسبی است که می‌توانید بین تحصیل و زندگی اجتماعی تعادل برقرار کنید.
زبان رسمی این کشور آلمانی است که زبان اول بیش از 95 درصد مردم این کشور است. اگرچه بسیاری از آنها به خصوص در شهرهای بزرگتر انگلیسی صحبت می کنند، اما اگر بتوانید در مدت اقامت خود در آلمان کمی یا فقط به اصول اولیه زبان آلمانی صحبت کنید، همیشه راحت تر است. تعامل با مردم محلی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبان آلمانی خود را تقویت کنید و همیشه راحت‌تر می‌توانید به زبانی که اکثریت در اینجا می‌فهمند، راهنمایی بخواهید. اما حتی اگر نمی توانید آلمانی صحبت کنید، نگران نباشید، راه خود را پیدا خواهید کرد زیرا آلمانی ها به افراد خارجی عادت دارند.
آلمان همچنین به خاطر فستیوال های سنتی خود که به صورت سالانه برگزار می شود، شناخته شده است. یکی از محبوب ترین فستیوال هایی که احتمالا درباره آن شنیده اید Oktoberfest است. میلیون‌ها نفر هر ساله در جشنواره اکتبر شرکت می‌کنند، جایی که می‌توانند با دوستان و خانواده معاشرت کنند، از آبجو، غذا و بازی‌های خود لذت ببرند و به سادگی با مردم آشنا شوند. این جشنواره معمولاً از اواخر سپتامبر آغاز می شود و در ماه اکتبر به پایان می رسد و به مدت حدود دو هفته در مونیخ ادامه می یابد. این تنها یکی از فستیوال‌های متعددی است که در آلمان برگزار می‌شود و دانشجویان بین‌المللی همیشه از حضور در Oktoberfest اطمینان حاصل می‌کنند، بنابراین ممکن است تعداد زیادی از دانشجویان را ملاقات کنید.

 

4. آیا من می توانم از سیستم مراقبت های بهداشتی در آلمان بهره مند شوم؟


در آلمان این امری اجباری است که اگر می خواهید در این کشور بمانید (یا حتی وارد کشور شوید)، باید بیمه درمانی داشته باشید. آلمانی ها بیمه درمانی را جدی می گیرند و سیستم مراقبت های بهداشتی آنها یکی از بهترین ها در جهان است. بیمه درمانی برای دانشجویان در آلمان معمولاً مقرون به صرفه است و بسته به اینکه در آلمان بیمه درمانی دولتی یا خصوصی دارید، بدون نگرانی در مورد هزینه ها، از مزایای بی شماری برخوردار خواهید شد. با این حال، همیشه قبل از گرفتن بیمه درمانی، مزایا و هزینه های تحت پوشش را بررسی کنید زیرا برخی از طرح های بیمه درمانی همه هزینه ها را پوشش نمی دهند.

5. بهترین نکته تحصیل کردن در آلمان چیست؟

بهترین بخش در مورد تحصیل در آلمان این است که با افراد زیادی از سراسر جهان آشنا می شوید، فرهنگ های مختلف را یاد می گیرید و دوستی برقرار می کنید. دانشجویان زیادی در سراسر جهان به آلمان به عنوان یک مقصد تحصیلی نگاه می کنند. این کشور یک مجموعه کاملا معتبر را به دانش آموزان ارائه می دهد. نه تنها می توانید تحصیلات و مدارک با کیفیتی دریافت کنید بلکه به شما کمک می کند در بازار کار جهانی شانس بیشتری داشته باشید، و همچنین این فرصت را خواهید داشت که از زیبایی های آلمان نهایت لذت را ببرید.

 

6. چالش برانگیز ترین قسمت تحصیل در آلمان چیست؟

 

در ابتدا، همه چیز ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، تا زمانی که به همه چیز عادت کنید. پس از عادت کردن به زندگی و تحصیل در یک کشور خارجی، متوجه خواهید شد که در ابتدا دلیلی برای نگرانی نداشتید. شما از دوست یابی و یادگیری نکات جدید لذت خواهید برد (حتی بسیاری آرزو دارند پس از پایان تحصیلات خود همان تجربه را دوباره تجربه کنند). البته، چیزهایی مانند پرداخت اجاره، تحصیل و کار، یا پیدا کردن راه خود در آلمان ممکن است برخی از دشوارترین چالش‌هایی باشد که باید بر آن غلبه کنید. با این وجود، مطمئن باشید که بسیاری از دانشجویان بین المللی این کار را قبل از شما انجام داده اند و پس از رسیدن به آلمان، دانشجویان بسیاری را در همان موقعیت خواهید یافت که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

همه چیز درباره زندگی دانشجویی در آلمان همه چیز درباره زندگی دانشجویی در آلمان
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان