بهترین روش مهاجرت به کانادا

بهترین روش مهاجرت به کانادا

بهترین روش مهاجرت به کانادا

بهترین روش مهاجرت به کانادا

بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت و زندگی، کشور کانادا را انتخاب می کنند. سیاست های جذب مهاجر، اقتصاد پایدار، آموزش عالی و فرصت های شغلی کانادا را گزینه ای جذاب برای مهاجرت کرده است. روش ها و راه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که متقاضیان با توجه به شرایط تحصیلی، خانوادگی، شغلی و اقتصادی می توانند یک گزینه را انتخاب نمایند. اما بهترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟ روش های مهاجرتی در سال 2022 چه می باشند؟ در این مقاله به بررسی این سؤالات خواهیم پرداخت.

وضعیت برنامه های مهاجرتی کانادا در سال 2022، 2023 و 2024

براساس آمار رسمی منتشر شده توسط سایت اداره مهاجرت کانادا، ظرفیت پذیرش مهاجران در سال 2022 حدود 431645 نفر، در سال 2023 حدود 447055 نفر و در سال 2024 حدود 45100 نفر خواهد بود. این شمار از مهاجران با برنامه های مختلف مهاجرتی قادر به زندگی در کانادا خواهند بود. این آمار بیانگر مهاجرپذیری کانادا می باشد. تعداد نفرات جذب شده در برنامه اکسپرس انتری (نیروی کار ماهر) در سال 2022 برابر با 56 هزار نفر، سال 2023 حدود 75 هزار نفر و در سال 2024 حدود 11500 نفر تخمین زده شده است. 

همچنین در روش های مهاجرتی استارتاپ و خود اشتغالی در سال 2022 حدود هزار نفر، 2023 هزار نفر و در سال 2024 هزار و پانصد نفر ظرفیت در نظر گرفته شده است. 

 ظرفیت برای سایر روش های مهاجرتی در سالها 2022، 2023 و 2024 به صورت زیر می باشند:

  • اسپانسرشیپ همسر و فرزند: 80000 نفر (2022) ، 81000 نفر (2023)، 81000 نفر (2024)
  • اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ مادربزرگ: 25000 نفر (2022) ، 28500 نفر (2023)، 32000 تا 43000 نفر (2024)
  • روش های پایلوت های مختلف مثل اگرفود، رورال و ... : سالیانه 10 هزار تا 10700 نفر
  • پناهندگی: سالیانه 24500 تا 25000 نفر
  • برنامه آتلانتیک: 6250 نفر (2022) ، 6500 نفر (2023)، 6500 نفر (2024)
  • برنامه های استانی: 83500 نفر (2022) ، 93000 نفر (2023)، 93000 نفر (2024)

برنامه آتلانتیک که به صورت آزمایشی اجرا می گردید نیز از این سال به صورت یک برنامه ثابت فعالیت می کند.

بهترین روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت (Owner operator)

برنامه مهاجرتی ثبت شرکت برای افرادی می باشد که علاقه مند به راه اندازی یک کسب و کار در کانادا هستند و یا می خواهند بیزنس خاصی را خریداری کنند. پس از ارزیابی اولیه مدارک و برگزاری جلسات توجیهی متقاضی باید بیزنس پلن و مدارک تکمیلی را آماده سازی کرده و پس از ثبت در اداره مهاجرت کانادا از اداره کار این کشور نیز تأییدیه کسب نماید تا ویزای کاری متقاضی صادر شود. از جمله مزایای این روش، حجم سرمایه با توجه به کسب و کار انتخابی متغییر بوده، مدرک زبانی خاصی مورد نیاز نمی باشد و پروسه تقریبا کمتر از یکسال قابل انجام می باشد.

مهاجرت به روش استارتاپ ویزا

در این روش مهاجر باید ایده یا بیزنس پلن نو و جدیدی ارائه دهد که در کانادا پولساز باشد. ایده استارتاپی شما باید توسط یکی از مراکز رشد کسب و کار مورد قبول کانادا، تأیید شود تا بتوانید برای اقامت درخواست دهید. در این روش مهاجر اقامت دائم کانادا را دریافت نموده و اجازه همراهی پنج نفر از خانواده خود برای زندگی در کانادا به وی داده می شود.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

در این روش مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری و بدون دارا بودن مدرک تحصیلی خاصی اقامت دائم به متقاضی داده می شود. روش سرمایه گذاری اگر درست و دقیق برنامه ریزی و اجرا گردد، یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا می باشد. 

 

مهاجرت با برنامه اکسپرس انتری (EE)

برنامه نیروی کار ماهر یا اکسپرس انتری یکی دیگر از بهترین و ارزان ترین روش های مهاجرت به کانادا می باشد که با کسب امتیاز و رتبه بندی سر و کار دارد. در این روش سن، تحصیلات، سطح زبان، سابقه کاری، جاب آفر یا تجربه کار در کانادا در انتخاب شما مؤثر می باشند.

مهاجرت از طریق پیشنهاد کاری

در صورتی که از سوی کارفرمایی، پیشنهاد کاری دریافت کرده باشید و کارفرما بتواند به اداره مهاجرت کانادا اثبات نماید که نیروی مورد نظر وی در کانادا یافت نشده است، شما می توانید با داشتن جاب آفر و LMIA معتبر درخواست مهاجرت به کانادا داشته باشید.

مهاجرت با برنامه های جاب آفر استانهای آتلانتیک

برنامه های شغلی استان های آتلانتیک شرایط مناسبی را برای مهاجرت به این استانها ایجاد کرده که حداقل ها و ملزومات مناسبی با توجه به شرایط این استانها برای مهاجرت دارد. تنها نکته مهم این برنامه دارا بودن پیشنهاد شغلی در این استانها می باشد.

مهاجرت از طریق برنامه های استانی

استانهای کانادا هر یک برنامه های خاصی برای جذب مهاجران بنا به نیازهای خود دارا هستند. این روش یکی از سریع ترین روش های مهاجرتی بوده که از طریق همان اکسپرس انتری قابل انجام می باشد. افرادی که در پول اکسپرس انتری قرار می گیرند بنا به امتیاز کسب کرده و مهارت خود کاندیدای مهاجرت از طریق این برنامه می باشند.

مهاجرت به کانادا با اسپانسرشیپ

افرادی که موفق به کسب اقامت دائم در کانادا گردیده اند، می توانند از طریق این برنامه، اسپانسر خویشاوندان درجه اول خود شده و تمام هزینه های مالی از قبیل هزینه های زندگی و مسکن آنان را متعهد شوند. بدین ترتیب امکان مهاجرت برای خویشاوندان فراهم می باشد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از بهترین و متداولترین روش های مهاجرتی تحصیل در دانشگاه های کانادا بوده که مسیر مهاجرت را هموار کرده و شانس خوبی برای دریافت اقامت دائم برای مهاجر فراهم می کند. پس از تحصیل در دانشگاه های معتبر کانادا، متقاضی می تواند از طریق روش کار یا سرمایه گذاری (در برخی استانها بدون سابقه کاری) درخواست مهاجرت به کانادا بدهید.

بهترین روش مهاجرت تضمینی به کانادا

روش های بسیار متنوعی برای مهاجرت به کانادا وجود دارند که مهمترین آنها در بالا ذکر شده است اما ممکن است همه این روش ها مطمئن و موفقیت آمیز نباشند. یکی از بهترین روش های تضمینی برای مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق استارتاپ بوده که اخیرا کانادا برای سهولت در مهاجرت کارآفرینان و استفاده از ایده های خلاق آن را ارائه کرده است.

سریع ترین روش مهاجرت به کانادا

شرکت در برنامه رتبه بندی اکسپرس انتری (EE) سریعترین راه مهاجرت به کانادا می باشد که افراد از طریق تخصص کاری، به اقامت در کانادا دست می یابند. در این برنامه شرایط و امتیازات متقاضی اهمیت بالایی داشته و متقاضیان می توانند پس از تشکیل پروفایل خود، در دوره های از پیش انتخاب شده برای امتیازبندی CRS Point، در مدت زمان ۱۵ دقیقه، به رقابت بپردازند و در صورت کسب امتیاز بالا، برای متقاضیان دعوت نامه ارسال می شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

بهترین روش مهاجرت به کانادا بهترین روش مهاجرت به کانادا
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان