اقامت کانادا از طریق تولد

اقامت کانادا از طریق تولد

اقامت کانادا از طریق تولد

اخذ اقامت کانادا از طریق تولد

همانطور که می دانید بسیاری از افراد در سرتاسر جهان خواستار این هستند که از بدو تولد فرزندشان تابعیت کانادایی داشته باشد . بر اساس قوانین مصوب مهاجرتی کانادا در سال 1997 هر شخصی که از ماه فوریه به بعد در خاک کانادا متولد شده باشد از بدو تولد سیتی زن و شهروند کانادا می باشد . هر شخص که در کانادا به دنیا  می آید و هر فردی که از پدر و مادر کانادایی متولد می شود کانادایی است . بر این اساس اقامت کانادا هم از راه خاک و هم از راه خون امکان پذیر است .  با توجه به این مصوبه اداره مهاجرت کانادا پاسپورت کانادایی فقط به فرزندی که در خاک کانادا متولد میشود تعلق نمی گیرد بلکه کلیه نوزادانی که حتی در اراضی دریایی و آب های داخلی کشور کانادا و در مسیر ورود به این کشور تولد یافتند نیز تعلق می گیرد .

 براساس قوانین مهاجرتی کانادا هر فردی که در کانادا متولد شود سیتی زن کانادا است و این بدین معنی است که لازم نیست شخص مجبور باشد تمام مراحل اخذ سیتیزن شیپی  Citizenship  را طی کند . بی تردید سیتیزن کانادا می تواند مانند تمام شهروندان کانادا از مزایای شهروندی برخوردار گردد . در نتیجه به دنبال این مرحله شهروند کانادا می تواند در خواست پاسپورت کانادایی کند از مزایا داشتن پاسپورت کانادا این است که شهروند کانادا می تواند بدون نیاز به ویزای توریستی به بسیاری از کشورها سفر کند . دارندگان پاسپورت کانادا می توانند بدون ویزا به  کشور آمریکا سفر کنند .

لازم به ذکر است که متقاضیان مهاجرت از طریق تولد فرزند به کانادا می بایست در خصوص تولد و هزینه های زایمان در کانادا اطلاعات لازم را داشته باشند . البته هزینه های زایمان در کانادا در سال 2019  حدودا 15000$  کانادا اعلام شده است .

پاسپورت کانادایی برایافرادی که در  سنین شانزده سال و بالاتر هستند برای مدت پنج سال یا ده سال صادر می شود و پاسپورت کانادا برای کودکان صفر تا پانزده سال حداکثر به مدت پنج سال صادر می شود .

حقوق ومزایا تولد در کشور کانادا :

در صورت تولد فرزند در خاک کانادا امتیازاتی به او تعلق می گیرد از جمله اینکه :

  • سقر به کانادا چه به صورت توریستی و جه به صورت اقامت بدون اخذ ویزا انجام می پذیرد .
  • استفاده از خدمات رایگان نظام آموزشی کانادا
  • دریافت دیگر مزیت های اجتماعی

در مورد حضور والدین فرزندان متولد شده در خاک کانادا باید گفت که نمی توانند در قالب اقامت دائم کنار فرزندانشان درکانادا حضور داشته باشند .

اما از آن جا که کانادا اهمیت زیادی برای خانواده قائل می باشد امکان اقامت موقت را برای والدین امکان پذیر کرده است . البته این در مورد والدینی می باشد که تمایل دارند در کنار فرزند خود باشند در غیر این صورت می توانند به کشور خود بازگردند و هر زمانی که کودک متولد شده تمایل داشت برای زندگی و ادامه تحصیلات به کانادا مهاجرت کند .

اقامت دائم والدین از طریق تولد فرزند در کانادا :

یکی از مشغولیت های ذهنی متقاضیان مهاجرت به کانادا این است که که چگونه می توان از طریق تولد فرزند اقامت دائم کانادا را به دست آورد . اما همانطور که در ابتدا این مقاله ملاحضه فرمودید این مورد از ابتدای تولد فرزند امکان پذیر نمی باشد . البته در حالتی که یکی از پدر و مادر کار و یا تحصیل کند و از طریق ویزا های دیگری به کانادا آمده باشند می توانند اقامت داشته باشند . والدین در روش تولد فرزند در کانادا در زمانی می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند که فرزند به سن 18 سالگی رسیده باشد تا از طریق اسپانسر شیپ برای اقامت دائم والدین خود اقدام نماید .

طرق اخذ اقامت دائم خانواده از طریق تولد فرزند در کانادا :

  • از طریق ویزای کار در کانادا
  • از طریق ویزای تحصیلی
  • از طریق سرمایه گذاری در کانادا

 کسانی که در کانادا متولد می شوند باید برای دریافت کارت شهروندی اقدام کنند . برای اخذ این گواهی چون متولد کانادا هستند باید گواهی تولد را داشته باشند سپس فرم مخصوص را پرکنند و هزینه ی این کار را پرداخت نمایند .

 شهروند کانادا شخصی است که :

-  در کانادا متولد شده باشد .

- از طریق دریافت تابعیت کانادا شهروند شده باشد .

-  یک کودک زمانی می تواند سیتی زن کانادا شود اگر پدر یا مادر یا قیم قانونی او از طریق تابعیت برای سیتی زن شیب او اقدام کرده باشند.

- شخصی که در خارج از کانادا متولد شده باشد اما پدر یا مادر او متولد کانادا باشند .

- شخصی که در خارج از کانادا متولد شده است اما پدر یا مادر او تابعیت کانادا را داشته باشند .

در پایان لازم به ذکر است ، اخذ سیتی زن شیپ کانادا از طریق تولد در خاک کانادا امکان پذیر است . البته اخذ اقامت کانادا از طریق خون هم امکان پذیر هست در صورتی که پدر یا مادر فرزند متولد شده چه در خاک کانادا چه بیرون از خاک کانادا ، یک فرد کانادایی باشد .به این ترتیب تمامی اعضای خانواده یک فرد کانادایی ، شهروندکانادا محسوب می شوند . فرزندی که در کانادا از پدر و مادر غیر کانادایی با ویزای توریستی متولد می شود ، با اتمام ویزا باید به کشور خود برگردند .اما کودک متولد شده، شهروند کشورکانادا به حساب می آید و می تواند پاسپورت کانادایی در خواست نماید این تولد در خاک کانادا هیچ تاثیری در درخواست اقامت یا تابعیت پدر و مادر او ندارد . برای دریافت اطلاعات بیشتر و اقدام از طریق برنامه های مطمئن و قطعی تر با کارشناسان مهاجرت هلدینگ راز تماس حاصل فرمائید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

اقامت کانادا از طریق تولد اقامت کانادا از طریق تولد
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان