صفر تا صد مهاجرت به کانادا

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

امروزه بسیاری از افراد در جستجوی تحصیلات بهتر، فرصت های شغلی و استانداردهای بالاتر زندگی به فکر مهاجرت می افتند. در میان کشورهای مهاجرپذیر، کانادا از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی بوده دارای فرصت های شغلی مناسب، اقتصاد قدرتمند، امنیت سرمایه و آموزش عالی با کیفیت می باشد. برای مهاجرت به کانادا با توجه به هدف مهاجران روش های متنوعی وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره می شود. برای آگاهی از صفر تا صد مهاجرت به کانادا با ما همراه شوید.

دورنمای کلی از کانادا

  • پایتخت: اتاوا (Ottawa)           نوع حکومت: دموکراسی پارلمانی فدرال / پادشاهی مشروطه
  • واحد پول: دلار کانادا (CAD) زبان رسمی: انگلیسی و فرانسوی
  • مساحت کل: 9.985 میلیون کیلومتر مربع (دومین کشور بزرگ جهان) تعداد استان و قلمرو: 13
  • جمعیت: 34 میلیون نفر شرایط اقلیمی: عموما سردسیر
  • میزان تولید ناخالصی: 1.670 تریلیون دلار در سال جاری میلادی (رتبه دهم در جهان)
  • متوسط سرانه: 51 هزار دلار در سال نرخ بیکاری: 6.5 درصد (آمار 2022)
  • رتبه جهانی در دموکراسی: 5 رتبه جهانی در آزادی مطبوعات: 14
  • رتبه جهانی در میزان شادی و رضایت مردم: 14 رتبه جهانی در امنیت: 10
  • بزرگ‌ترین شهر: تورنتو
  • محبوب‌ترین شهرها: تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا، کبک سیتی، ادمونتون، هالیفاکس، وینیپگ و...
  • متوسط هزینه زندگی برای دانشجو در سال: 12 هزار دلار کانادا
  • متوسط هزینه تحصیل برای دانشجو در سال: 25 هزار دلار کانادا
  • تعداد دانشگاه‌های معتبر: 97

مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از محبوب ترین روش های مهاجرتی به کانادا برای اخذ اقامت کانادا، تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. سالانه بیش از 400 الی 500 هزار دانشجوی بین المللی در کانادا مشغول به تحصیل هستند و در واقع تحصیل در کانادا پلی برای اخذ اقامت دائم در این کشور می باشد. پس از فارغ التحصیلی ضمن اینکه تجربه علمی و با ارزشی کسب کرده اید، ورود به بازار کار و اخذ اقامت دائم بسیار راحت تر خواهد بود. برای اخذ این نوع ویزا، متقاضی باید تمکن مالی خود ار اثبات نماید و یا بورسیه معتبر کسب کرده باشد، صلاحیت علمی داشته باشد، معدل حداقل 14 و نمره آیلتس حداقل 6.5 داشته باشد تا اقدام نماید. پس از اتمام تحصیل متقاضی وارد بازار کار شده و پس از دو سال می تواند تقاضای اقامت کند که پس از 5 سال شهروندی و تابعیت و پاسپورت کانادایی بدست می آید.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت کاری به کانادا

از دیگر روش های محبوب مهاجرتی به کانادا، مهاجرت کاری از دو طریق جاب آفر و اکسپرس انتری می باشد.

مهاجرت از طریق پیشنهاد کاری: در این روش از طرف یک کارفرمای کانادایی، نیاز به نیروی متخصص خارجی اعلام شده و در صورتی که شرایط متقاضی با شغل اعلامی همخوانی داشته باشد می تواند با کارفرما مصاحبه نموده و توافق نماید. ویزای صادر شده در این روش، موقت بوده و شما پس از اشتغال سه ساله در کانادا می توانید وارد برنامه اکسپرس اینتری بشوید و بدین صورت اقامت دائم دریافت نمائید.

مهاجرت از طریق اکسپرس انتری: از سال 2015 میلادی کانادا برنامه جذب مهاجر اکسپرس اینتری را معرفی نمود که در این سیستم تقاضای مهاجرت برای اخذ ویزا به سه صورت برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)، برنامه نیروی کار ماهر اسکیلد تریدز (FSTP) و برنامه مهاجرت از طریق تجربه کار در کانادا (CEC) مورد بررسی قرار می گیرد.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی

برنامه های کاندیدای استانی (PNP) از جمله روش های مهاجرت به کانادا برای کار می باشد که همانطور که از اسمشان مشخص است برای هر استان منحصر به فرد هستند. همچنین پایلوت آتلانتیک که شامل استان های منطقه آتلانتیک (نوا اسکوشیا، نیوفاندلند، لابرادور، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک) می باشد، جزو این نوع برنامه ها قرار میگیرد. عملکرد این برنامه ها برپایه نیاز استان ها به نیروی کار با تخصص، تحصیلات، سن، مدرک زبانی و امتیازات دیگر بوده که جذب مهاجر از طریق استخدام نیروکار ماهر یا جذب سرمایه بین المللی انجام می گیرد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

افرادی که توانایی کارآفرینی، استارت آپ، تخصص و سرمایه مناسب برای راه اندازی کسب و کار در خارج از کشور را دارند، می توانند کانادا را به عنوان امن ترین کشور انتخاب نمایند. برنامه های مهاجرتی مختلف در زمینه ثبت یا انتقال شرکت در کانادا وحود دارد که هرکدام شرایط متقاوتی دارند. از جمله روش های کلاسیک سرمایه گذاری که تنها نیاز به انتقال سرمایه دارد، برنامه سرمایه گذاری فدرال و برنامه سرمایه گذاری کبک می باشند که در دو برنامه باید برای یک دوره 5 ساله تداوم سرمایه گذاری در صندوق وجود داشته باشد. البته ذکر این نکته ضروری می باشد که از سال 2014 برنامه فدرال متوقف شده و برنامه سرمایه گذاری کبک نیز تا آپریل 2023 به حالت تعلیق درآمده است.

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ و کارآفرینی

در روش مهاجرت از طریق استارتاپ، مهاجر صاحب یک کسب و کار نوآورانه و خلاقانه بوده و تمایل به فعالیت در کشور پیشرفته همچون کانادا می باشد. شما باید به طور جزئی کارکرد و ایده های خود را توضیح داده و ثابت نمائید که طرح شما درآمد زا می باشد. از جمله مزایای این روش مهاجرتی، امکان همراهی خانواده شخص و همراهی 1 الی 5 نفر به عنوان نیروی کار ماهر به کانادا می باشد. بررسی ویزای استارتاپ بین یک سال الی 16 ماه زمان می برد.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به این روش برای افراد مشهور یا افراد حرفه ای در زمینه های فرهنگی، هنری، ورزشی و برخی دیگر از مشاغل مرتبط می باشند انجام می گیرد. در این روش سابقه کاری متقاضی، آثار منتشر شده و سایر معیارها همچون سن، دانش زبان، مدرک تحصیلی و ... مورد بررسی و امتیاز بندی قرار می گیرد.

مهاجرت خوداشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانواده

در روش اسپانسرشیپ شخص متقاضی باید بیش از 18 سال سن داشته و دارای شهروندی یا اقامت دائم کانادا باشد. با دارا بودن شرایطی همچون تمکن مالی لازم، درآمد سالانه به ازای هر نفر همراه و اثبات تأمین هزینه به مدت 20 سال (10 سال برای استان کبک) و ... می تواند همسر یا شریک زندگی، فرزند زیر 21 سال، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و افرادی که به هر نحوی وابسته به والدین متقاضی باشند؛ در کانادا اسکان دهد.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

ازدواج با یک شخص کانادایی یا دارای شهروندی کانادا از دیگر روش های مهاجرت به کانادا می باشد. از آنجا که ازدواج های صوری در این روش بسیار دیده می شود، اداره مهاجرت کانادا روی پرونده های این روش حساسیت بالایی نشان می دهد. متقاضی برای مهاجرت همسر خود باید حداقل 18 سال سن داشته، شهروندی یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد، تمکن مالی برای پشتیبانی از خانواده و زندگی مشترک را داشته و بتواند اصالت ازدواج خود را ثابت نماید. برای همسر متقاضی نیز شرایط دیگری همچون عدم سوسابقه جرایم سنگین، سابقه حکم خروج از کانادا و ... نیز وجود دارند.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد

همانطور که می دانید کانادا جزو کشورهایی در جهان است که از قانون خاک پیروی می نماید. براساس این قانون کودکی که در خاک کانادا متولد شود، شهروند این کشور محسوب شده و از کلیه حقوق شهروندی کانادا بهره می برد. اما توجه به این نکته ضروری می باشد که والدین کودک به هیچ عنوان از این روش شهروندی کانادا را بدست نمی آورد و باید از سایر روش های ذکر شده در همین مقاله اقامت خود را کسب نماید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

صفر تا صد مهاجرت به کانادا صفر تا صد مهاجرت به کانادا
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان