مهاجرت تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی کانادا

هرساله بیش از 130000 دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل دانشگاه‌های کانادا را انتخاب می‌کنند. کانادا علاوه بر سیستم آموزشی باکیفیت بالا، امکانات متعدد و یک فرهنگ پرجنب‌وجوش را نیز برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند.

تحقیقات، پژوهش‌های علمی و همکاری‌های بین‌المللی سه بخش اصلی هستند که کانادا و کالج‌ها بر روی آنها تمرکز می‌کنند.

اما دریافت ویزای تحصیلی که به عنوان مجوز تحصیل کانادا نیز شناخته می‌شود، چقدر دشوار است؟ زمانی که تصمیم می‌گیرید کجا می‌خواهید مطالعه کنید، فهمیدن این موضوع نقش مهمی ایفا می‌کند؛ بنابراین، برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا چه باید کرد و چقدر سخت است؟

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی کانادا را همچنین قبل از اخذ ویزای تحصیلی دانشجویان بین المللی می‌بایست از یک دانشگاه یا کالج‌های معتبر در کانادا که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند، پذیرش تحصیلی داشته باشند. و پس از دریافت آن نامه پذیرش را به سفارت تسلیم نمایند تا بتوانند طبق آن ویزای تحصیلی خود را اخذ نمایند. به متقاضیان تحصیل در کانادا قبل از هر چیزی توصیه می‌شود که حتما در مورد شرایط تحصیل و زندگی در کانادا اطلاعات کافی و کامل را به دست آورند و سپس تصمیم به مهاجرت بگیرند.


با انتخاب تحصیل در کانادا شما، موقعیت قرار گرفتن در فرهنگ‌ها و طبیعت‌های گوناگون را پیدا می‌کنید. از اسکی در کوه‌های ایالت بریتیش کلمبیا تا دشت‌های مانیتوبا و همینطور شهر‌هایی مثل تورنتو، مونترال، ونکوور و کبک که به دلیل شرایط دوستانه و چند فرهنگی مشهور هستند.


کانادا به دلیل زیبایی‌های طبیعی، جنگل‌ها، رودها، کوه‌ها و تنوع فرهنگیش شناخته شده است. کشور کانادا دو زبانه می‌باشد و زبان‌های رسمی در کانادا انگلیسی و فرانسه می‌باشند. همچنین کانادا به دلیل پراکندگی جمعیت در آن شناخته شده است. باتوجه به اینکه کانادا دومین کشور بزرگ دنیا است جمعیتی کمتر از یکی از ایالت‌های آمریکا (کالیفرنیا) را دارد. همینطور کانادا به داشتن زمستان‌های سخت مشهور است. در بعضی از مناطق کانادا شش ماه از سال زمین از برف پوشیده شده است.

تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا در هر یک از استان‌های کانادا متفاوت است. معمولا از نظر شروع سن آموزشی اکثر استان‌ها از سن 6 تا 16، 18  سالگی را پوشش می‌دهند. مدارس کانادا دولتی یا خصوصی هستند. دولت کانادا هر ساله شش درصد از تولید ناخالص را به عنوان بودجه آموزشی مدارس در نظر می‌گیرد.

زبان تحصیل در مدارس کانادا ممکن است به انگلیسی یا فرانسه باشد. و یا حتی ممکن است بعضی از مدارس و موسسات هر دو زبان را ارائه نمایند.  اما زبان رسمی آموزش در کانادا اصولا انگلیسی می‌باشد.

لازم به ذکر است براساس قوانین مهاجرت به کانادا دانش آموزانی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند و سن شان زیر 17 می‌باشد والدینشان به جهت مراقبت از فرزندانشان می‌توانند از طریق ویزیتور ویزا کنار فرزندانشان حضور داشته باشند.

سن شروع تحصیلات ایالت
سال 6-18 انتاریو Ontario
سال 6-16 کبک Quebec
16-6 سال آلبرتاAlberta  
16-7 سال ساسکاچوانSaskatchewan
16-6 سال بریتیش کلمبیا British columbia 
18-5 سال یوبرانزویکNew Brunswick 
18-7 سال منیتوباManitoba 
18-5 سال نورت وست ترتوریز  Northwest Territories 
16-5 سال نوا اسکوشیا Nova Scotia 
16-6 سال نیوفاندلند ولابرادور Newfoundland 
16-6 سال یوکانYucon 
16-5 سال پرنس ادواردPrince Edward 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا معمولا 4 سال زمان می‌برد. متقاضیان بین المللی بعد از اینکه مدرک دیپلم خود را دریافت نمودند با داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه می‌توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا اقدام نمایند. البته امکان این نیز وجود دارد که بتوانند بدون مدرک زبان نیز برای پذیرش از دانشگاه اقدام نمایند و بعد از ورود به کانادا برای دریافت مدرک زبان اقدام نمایند.

کشور کانادا دارای تعداد زیادی دانشگاه و کالج‌های معتبر می‌باشد که در سطح جهانی مطرح می‌باشند. تنوع در دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی به دانشجویان بین المللی این امکان را می‌دهد که در هر رشته‌ای که تمایل دارند تحصیل نمایند. بعضی از رشته‌های محبوب در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا را در ذیل مشاهده می‌نمایید:

  • پزشکی
  • داروسازی
  • مدیریت
  • بازاریابی
  • حسابداری

معروف‌ترین شهرهای کانادا که بیشترین استقبال را برای تحصیل دانشجویان بین المللی دارند عبارتند از:

  • مونترال 
  • تورنتو
  • ونکوور
  • آلبرتا

تحصیل در مقطع ارشد

افرادی که قصد تحصیل در کانادا در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد را دارند باید گواهی اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی یا دانشنامه و ریز نمرات خود را در دست داشته باشند.
ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا به دو روش تحقیق و تدریس می‌باشد. که معمولا یک الی دو سال به طول می‌انجامد. برای اقدام به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا دانشجویان بین المللی می‌بایست آیلتس 6  یا  6/5 ارائه دهند.

تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا به صورت تحقیقات گسترده انجام می‌شود که معمولا با انجام پایان نامه به اتمام می‌رسد. مدت زمان تحصیل در مقطع  دکتری اصولا 4 سال می‌باشد البته بسته به شرایط رشته تحصیلی دانشجو و دانشگاه این مدت تغییر می‌کند. به طور معمول پذیرش در مقطع دکتری دردانشگاه‌های کانادا به نسبت مقاطع پیشین دشوارتر می‌باشد و نیازمند تسلط کامل به زبان انگلیسی و داشتن تحقیقات علمی حرفه ای و استاد راهنما می‌باشد.

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده می‌توان گفت که تحصیل در کانادا به دلیل سطح علمی بالای آموزش در آن همواره مورد استقبال خیلی از دانشجویان بین المللی در سطح جهان بوده است. حضور دانشگاه‌های معتبر در این کشور می‌تواند مزید بر علت باشد که تقاضا دانشجویان بین المللی هر ساله در این کشور بیشتر شود. پذیرش از دانشگاه‌های کانادا نیازمند تخصص در این زمینه می‌باشد. برای اطلاعات تکمیلی تر در مورد زندگی و هزینه‌های تحصیل در کانادا با کارشناسان مهاجرت سازمان مهاجرتی راز در ارتباط باشید.

بخوانید : اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا

قدم اول: در یکی از دانشگاه‌های کانادا اپلای کنید و نامه پذیرش دریافت کنید

اگر هنوز مطمئن نیستید که در کدام دانشگاه در کانادا می‌خواهید تحصیل کنید، قبل از شروع فرایند درخواست ویزای دانشجویی باید تصمیم بگیرید. پس از پذیرش در یکی از دانشگاه‌های کانادا، نامه پذیرش دریافت می‌کنید که  این نامه برای درخواست ویزا موردنیاز است.

قدم دوم: درخواست خود را برای ویزای دانشجویی کانادا اعلام کنید

به‌ محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه باید برای ویزای دانشجویی که به‌ عنوان مجوز تحصیلی شناخته می‌شود درخواست دهید.

مراحل اولیه برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا:

  • قبل از ورود به کانادا، در وب‌سایت شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC)برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.
  • اگر نمی‌توانید مدارک را به‌صورت آنلاین ارسال کنید، مدارک درخواست ویزا را از طریق پست ارسال کنید.
  • نامه پذیرش از کالج یا دانشگاه معتبر (دانشگاهی که توسط دولت کانادا به رسمیت شناخته شده است) ارائه دهید.
  • نامه تمکن مالی بانکی (هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی) ارائه دهید.
  • مدرکی ارائه دهید که دال بر عدم سابقه کیفری باشد.
  • گواهی سلامت از پزشکان معتبر و مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید.

 

طبق قوانین ویزای اخیر، اگر یکی از اعضای خانواده شما در حال کار یا درخواست مجوز کار در کانادا باشد، درخواست مجوز تحصیل شما در عرض دوهفته بررسی می‌شود. شما می‌توانید مجوز تحصیل خود را تمدید کنید اگر:

  • مایل به ادامه تحصیل باشید.
  • برنامه شما پسوند دارد.
  • قصد تغییر دانشگاه را داشته باشید.

ویزای تحصیلی 90 روز پس از پایان تحصیلات منقضی می‌شود. شما هنوز هم می‌توانید برای سفر و اکتشاف در کانادا بمانید یا می‌توانید برای مجوز کار درخواست دهید که به شما امکان می‌دهد شغلی تمام‌وقت یا نیمه‌وقت داشته باشید یا حتی خودتان شغلی را ایجاد کنید.

نکته مفید: بررسی کنید که آیا کشور شما در لیست درخواست‌های بیومتریک برای درخواست ویزای تحصیلی هست یا خیر.

قدم سوم: تمام مدارک موردنیاز برای ویزای دانشجویی در کانادا را آماده کنید

  1. فرم درخواست ویزای دانشجویی
  2. اصل نامه پذیرش از دانشگاه
  3. پاسپورت
  4. دو عدد عکس جدید در اندازه پاسپورت، با مشخصات نام و تاریخ تولد در پشت آن
  5. اثبات تمکن مالی در طول برنامه تحصیلی شما. این به این معنی است که ثابت کنید بین 10000 تا 11000 دلار کانادا در سال برای زندگی در کشور  کانادا دارید.
  6. یک تعهدنامه
  7. اگر متقاضی تحصیل در استان کبک هستید به نامه پذیرش کبک، ترجمه انگلیسی و فرانسوی مدارک خود و یک کپی تأیید شده از مدارک اصلی نیاز دارید.
  8. مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه ویزای تحصیلی (150 دلار کانادا)

قدم چهارم: الزامات زبان برای تحصیل در کانادا:

مدرک مهارت زبان انگلیسی در لیست مدارک موردنیاز برای ویزای دانشجویی کانادا گنجانده نشده است. اما اگر از کشوری انگلیسی‌زبان نیامده‌اید، دانشگاه‌های کانادا از شما می‌خواهند مدارکی دال بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهید. مدارک زبان مورد پذیرش عبارت‌اند از:

  • آیلتس آکادمیک
  • تافل iBT
  • PTE  آکادمیک
  • C1 پیشرفته

قدم پنجم: بایو متریک (انگشت‌نگاری)

باتوجه به کشور محل زندگی متقاضی ممکن است لازم شود که برای درخواست ویزا یا در کشور خود یا در کشور ثالثی برای انجام بیومتریک (انگشت‌نگاری) اقدام کند. هزینه انجام بایو متریک 85 Cad دلار کانادا می‌باشد که البته این هزینه علاوه بر هزینه درخواست ویزای تحصیلی می‌باشد. البته لازم است بدانید که برخی از کشورها از قاعده انگشت‌نگاری مستثنی هستند و نیازی به انگشت‌نگاری ندارند.

قدم ششم: دریافت ویزای تحصیلی

زمان تقریبی پردازش ویزای تحصیلی عموماً 90 روز است که این مدت زمان بستگی به کشور مبدأ متقاضی دارد.

البته لازم است که بدانید می‌توان برای دریافت سریع‌تر ویزای تحصیلی از روش Student Direct Stream استفاده کرد.

که هزینه‌های این روش از 150  دلار کانادا شروع می‌شود و زمان رسیدگی به پرونده‌های این روش عموماً 20 روز کاری زمان می‌برد.

Student Direct Stream  فقط برای کشورهای زیر قابل دسترس است:

  • چین
  • هندوستان
  • مراکش
  • پاکستان
  • فیلیپین
  • سنگال
  • ویتنام

هزینه تحصیل در کانادا:

معمولاً دانشگاه‌های کانادا هزینه‌های خود را مشخص می‌کنند و این هزینه‌ها بسته به عوامل مختلفی متفاوت است و در هزینه‌ها تأثیرگذار هستند:

  • اینکه در چه برنامه‌ای تحصیل می‌کنید
  • دانشجوی بین‌المللی هستید یا بومی
  • در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنید یا کارشناسی ارشد

طبق آخرین گزارش آمار کانادا، هزینه‌های تحصیل در کانادا برای دانشجویان داخلی در مقطع کارشناسی به طور متوسط 5.3 درصد کاهش‌یافته و در سال 2019/2020 برای دانشجویان بین‌المللی 7.6 درصد افزایش‌یافته است.

اگر متقاضی شهروند کانادایی باشد که در کانادا تحصیل می‌کند، می‌تواند انتظار داشته باشد که به طور متوسط سالانه 6463 دلار کانادا برای مدرک لیسانس و 7056 دلار کانادا برای مدرک تحصیلات تکمیلی پرداخت کند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

طبق آمار کانادا، متوسط شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی 29714 دلار کانادا (22500 دلار آمریکا) در سال است. دوره‌های علوم‌انسانی معمولاً ارزان‌تر هستند. درحالی‌که رشته‌هایی مانند مهندسی و پزشکی جزو رشته‌های گران‌تر هستند همچنین هزینه‌های کسب‌وکار و دوره‌های مدیریتی پایین‌تر از میانگین کشوری است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید شهریه‌ها به طورکلی کمتر است ولی باز هم بسته به برنامه شما متفاوت است. اداره آمار کانادا میانگین شهریه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین‌المللی را 17744 دلار کانادا در سال اعلام کرده است.

دوره‌های MBA اجرایی عموماً گران‌ترین دوره‌های تحصیلی در کانادا محسوب می‌شوند و به طور متوسط حدود 56,328 دلار کانادا (42,657 دلار آمریکا) هستند، درحالی که دوره‌های MBA معمولی به طور متوسط 27,397 دلار کانادا (20,747 دلار آمریکا) هزینه دارد.

آیا می‌توانم بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا بمانم؟

کانادا برای دانشجویان بین‌المللی این امکان را ایجاد کرده که بعد از تحصیل در کانادا بتوانند بمانند و اقامت دائم بگیرند.

مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (Post-Graduation Work Permit)  به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا در کانادا بمانند و تا سه سال پس از فارغ‌التحصیلی کار کنند. پس از یک سال کار در کانادا، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی واجد شرایط درخواست اقامت دائم می‌شوند.

 متقاضیان برای درخواست PGWP، باید ثابت کنند که تمام شرایط برنامه تحصیلی خود را رعایت کرده‌اند. تحصیل باید فعالیت اصلی شما در طول مدت اقامت شما در کانادا بوده باشد.PGWP معمولاً برای مدت‌زمان تحصیل در کانادا اعطا می‌شود.

باتوجه به مطالب فوق می‌توان گفت که روش تحصیلی برای مهاجرت به کانادا یکی از پر متقاضا‌ترین روش‌های مهاجرتی به کانادا محسوب می‌شود که اکثر متقاضیان بین‌المللی برای دریافت اقامت دائم کانادا از این روش اقدام می‌کنند. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره مند شوید.

سوالات متداول درباره تحصیل در کانادا

  1. چگونه می‌توانم ویزای تحصیلی برای کانادا دریافت کنم؟ برای دریافت ویزای تحصیلی برای کانادا، شما باید ابتدا پذیرش از یک موسسه آموزشی کانادایی داشته باشید. سپس باید فرم درخواست ویزا را از سایت مهاجرت کانادا دانلود و تکمیل کنید. همچنین باید مدارک لازم را به همراه فرم ارسال کنید. این مدارک شامل گواهی تحصیلی، گواهی زبان انگلیسی یا فرانسه، گواهی مالی، عکس و کپی پاسپورت هستند. بعد از بررسی درخواست شما، ممکن است دعوت شوید تا برای مصاحبه حضوری یا آنلاین ثبت نام کنید. در صورت تایید ویزای شما، شما می‌توانید برای سفر به کانادا آماده شوید.
  2. رشته‌های محبوب در دانشگاه‌های کانادا برای مهاجرت تحصیلی چیستند؟ این سوالی است که بسیاری از دانشجویان ایرانی که قصد دارند به کشور کانادا برای ادامه تحصیل رفته و در آینده شاید هم ماندن در آنجا را برنامه‌ریزی کنند، مطرح می‌کنند. برای پاسخ به این سوال، باید به چند عامل توجه کرد. اول اینکه رشته‌ای را انتخاب کنید که علاقه و استعداد شخصی شما را جذب کند و با هدف‌های شغلی و زندگی شما همخوانی داشته باشد. دوم اینکه رشته‌ای را برگزینید که بازار کار خوبی در کانادا داشته باشد و شما را قادر به پیدا کردن شغل مناسب و درآمد مناسب بکند. سوم اینکه رشته‌ای را انتخاب نمایید که شرایط ورود به آن در دانشگاه‌های معتبر کانادا مناسب باشد و شما بتوانید با مدارک و نمرات خود قبول شوید. البته لازم است گفت که هر رشته‌ای مزایا و معایب خود را دارد و نمی‌توان گفت که یک رشته خاص بهترین گزینه برای همه است. اما براساس آمار و گزارش‌های مختلف، برخی از رشته‌هایی که در دانشگاه‌های کانادا محبوب هستند، عبارتند از: مهندسی نرم‌افزار، حسابداری، پزشکی، حقوق، معماری، مدیریت، روانشناسی، علوم کامپیوتر، زبان‌شناسی و زبان‌های خارجی.
  3. آیا امکان انتخاب دانشگاه و شهر برای مهاجرت تحصیلی در کانادا وجود دارد؟ بله، امکان انتخاب دانشگاه و شهر برای مهاجرت تحصیلی در کانادا وجود دارد. برای این منظور، شما باید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را از لیست دانشگاه‌های مورد تایید کانادا انتخاب کنید. سپس، باید درخواست پذیرش تحصیلی را به آن دانشگاه ارسال کنید و منتظر پاسخ آن باشید. اگر پذیرفته شوید، می‌توانید برای دریافت مجوز تحصیلی (study permit) اقدام کنید. مجوز تحصیلی به شما اجازه می‌دهد که به مدت معینی در کانادا بمانید و در دوره تحصیلی خود شرکت کنید. همچنین، با دریافت مجوز تحصیلی، شما می‌توانید در شهر مورد نظر خود زندگی کنید و به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی آن شهر بپیوندید.
  4. چگونه می‌توانم بورسیه تحصیلی در کانادا دریافت کنم؟ 

    برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا، باید چند مرحله را طی کنید. اولین مرحله انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر شما است. برای این منظور، می‌توانید از سایت‌های معتبری که اطلاعات کاملی درباره برنامه‌های تحصیلی و شرایط پذیرش دانشگاه‌های کانادا را ارائه می‌دهند، استفاده کنید. بعضی از این سایت‌ها عبارتند از:

    - https://www.educanada.ca/index.aspx?lang=fa
    - https://www.studyincanada.com/
    - https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/study-canada.html

    در مرحله بعد، باید سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را با شرکت در آزمون‌های رسمی مانند IELTS، TOEFL، TEF یا TCF اثبات کنید. هر دانشگاه ممکن است حداقل نمره مورد نیاز برای پذیرش را متفاوت تعیین کند. بنابراین، قبل از ثبت‌نام در آزمون، باید با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید و از نمره لازم برای رشته خود جویا شوید.

    در مرحله سوم، باید فرم درخواست بورسیه را پر کنید و همراه با مدارک لازم به دانشگاه ارسال کنید. مدارک معمولا شامل رزومه، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، نامه توصیه، نامه انگیزه‌بخش و گواهی زبان هستند. هر دانشگاه ممکن است مدارک اضافی یا خاص خود را نیز درخواست کند. لذا، باید با دقت فرم درخواست را مطالعه کنید و همه چیز را به درستی پر کنید.

    آخرین مرحله درخواست ویزای تحصیلی است. برای این منظور، باید به سایت رسمی دولت کانادا مراجعه کنید و فرم درخواست ویزا را پر کنید. سپس، باید به یک مرکز پذیرش وثائق (VAC) مراجعه کنید و اثبات هویت خود را انجام دهید. در صورت لزوم، شما ممکن است دعوت شوید تا به یک مصاحبه حضوری بروید. پس از تأیید ویزای شما، شما مجاز به ورود به کانادا و شروع تحصیلات خود خواهید بود.

    امیدوارم این پاسخ به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به منابع زیر مراجعه کنید:

    - https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/study-canada/study-permit/apply.html
    - https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/study-canada/study-permit/prepare/designated-learning-institutions-list.html
    - https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/study-canada/study-permit/prepare/get-documents.html

  5. آیا مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسه برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ضروری‌اند؟ برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسه بسیار مهم هستند. این دو زبان رسمی کانادا هستند و برای ارتباط با اساتید، همکلاسی‌ها و مردم محلی لازم‌اند. علاوه بر این، برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادایی، شما باید نمرات خوبی در آزمون‌های زبان معتبر مانند IELTS یا TEF داشته باشید. بنابراین، اگر قصد دارید به کانادا برای تحصیل بروید، پیشنهاد می‌کنم که روی مهارت‌های زبان خود کار کنید و آزمون‌های زبان را با جدیت بگیرید.
  6. آیا مهاجرت تحصیلی به کانادا امکان کار کردن پاره‌وقت دارد؟ برای پاسخ به این سوال، باید به نوع ویزای تحصیلی و شرایط آن توجه کرد. بر اساس قوانین مهاجرت کانادا، دانشجویان خارجی که با ویزای تحصیلی به این کشور می‌آیند، مجاز هستند که در هفته ۲۰ ساعت به صورت پاره‌وقت کار کنند. البته این شرط فقط در زمان ترم‌های تحصیلی برقرار است و در زمان تعطیلات، دانشجو می‌تواند بدون محدودیت ساعتی کار کند. برای این منظور، دانشجو نیاز به گرفتن مجوز کار جداگانه ندارد و فقط با داشتن ویزای تحصیلی معتبر، می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. البته باید توجه داشت که نوع و محل کار دانشجو نباید با شرایط تحصیل خود در تضاد باشد و همچنین باید با قوانین کارگری و حقوق بشر در کانادا سازگار باشد.
  7. چه مراحلی برای اقدامات مهاجرت تحصیلی به کانادا باید طی کنم؟ اولین مرحله انتخاب دانشگاه و رشته مناسب است. برای این کار، می‌توانید از سایت‌های رسمی دانشگاه‌های کانادا استفاده کنید و شرایط پذیرش و هزینه‌های تحصیلی را بررسی کنید. دومین مرحله تهیه مدارک لازم برای ارسال درخواست پذیرش است. این مدارک ممکن است شامل رزومه، توصیه‌نامه، نمرات تحصیلی، نتایج آزمون‌های زبان و تخصصی و ... باشند. سومین مرحله دریافت پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی است. برای این کار، باید فرم‌های مربوط به ویزا را پر کنید و هزینه‌های مربوط را پرداخت کنید. همچنین باید اثبات کنید که دارای منابع مالی کافی برای زندگی در کانادا هستید. چهارمین مرحله رزرو بلیط هواپیما و تهیه بیمه سلامت است. بعد از اینکه ویزای خود را دریافت کردید، می‌توانید بلیط هواپیما را خریداری کنید و یک بیمه سلامت مناسب برای خود تهیه کنید. پنجمین مرحله حضور در دانشگاه و شروع به تحصیل است. بعد از ورود به کانادا، باید به دانشگاه خود مراجعه کنید و ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. سپس می‌توانید با استفاده از خدمات دانشگاه، جستجوی خانه، حمل‌و‌نقل، فعالیت‌های فرهنگی و ... را شروع کنید.
  8. آیا بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در کانادا، امکان اقامت و کار در این کشور وجود دارد؟ بسیاری از دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند، علاقه‌مند به این هستند که بعد از فارغ‌التحصیلی در این کشور بمانند و شغلی پیدا کنند. برای این منظور، باید یک مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) درخواست کنند. این مجوز به آن‌ها اجازه می‌دهد که تا سه سال در کانادا به صورت قانونی کار کنند. همچنین، این مجوز می‌تواند راه را برای درخواست اقامت دائم باز کند.
  9. چگونه می‌توانم اطمینان حاصل کنم که مدرک تحصیلی من در کانادا تایید شده و معتبر است؟ برای اطمینان از تایید و اعتبار مدرک تحصیلی خود در کانادا، باید با موسسه آموزشی یا سازمانی که قصد دارید در آن شرکت کنید، تماس بگیرید. هر موسسه یا سازمان ممکن است شرایط و الزامات خاص خود را برای ارزیابی مدارک تحصیلی داشته باشد. برخی از آن‌ها ممکن است از شما بخواهند که مدارک خود را توسط یک سرویس ارزیابی مدارک تحصیلی بین‌المللی بررسی کنید. این سرویس‌ها مدارک شما را با استانداردهای کانادایی مقایسه و گزارش می‌دهند. شما هزینه این سرویس‌ها را پرداخت می‌کنید. 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مهاجرت تحصیلی کانادا مهاجرت تحصیلی کانادا
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر
فرم درخواست مشاوره
نظرات (8)
  • پاسخ
    مهدی شفاعتی
    1400-09-15

    با درود خدمت شما. من پسری ۶ ساله دارم ، آیا از طریق مهاجرت تحصیلی برای فرزندم میتونم اقدام کنم و شرایط رو مختصرا یه توضیحی بفرمایید .مبالغ جهت اپلای و زندگی و تحصیل فرزندم را هم بفرمایید. ممنون میشم

    • کارشناس راز
      1400-09-23

      سلام دوست عزیز . فرزند شما برای مدارس کانادا می توانند اقدام کنند . هزینه تحصیل در مدارس کانادا در ایالت های کانادا متفاوت است ولی عموما از 8000 دلار تا 25000 دلار در سال هزینه تحصیل در مدارس کانادا می باشد . در این پروسه فقط یکی از والدین می توانند با ویزای توریستی همراه فرزند وارد کانادا شوند .

  • پاسخ
    sogol
    1400-08-13

    با داشتن نمره ایلتس 7 و نمره GRE خوب شانس بورسیه از دانشگاهای کانادا رو دارم؟

    • کارشناس راز
      1400-08-15

      سلام و درود دوست عزیز .برای مقطع دکتری بله شانس خوبی دارید . البته که همه دانشگاه های کانادا نیاز به GRE ندارند ولی داشتنش امتیاز مثبت محسوب میشود .

  • پاسخ
    eli
    1400-08-13

    من 19 سال دارم و تازه دانشگاه قبول شدم. اگر من بخوام برای مهاجرت اقدام کنم باید تحصیلی باشه؟

    • کارشناس راز
      1400-08-13

      سلام و درود با توجه به شرایط سنی شما در حال حاضر روش تحصیلی میسر است .

  • پاسخ
    ساناز
    1400-08-13

    میشه برای تحصیل رایگان در استان کبک کانادا اقدام کنیم ؟

    • کارشناس راز
      1400-08-13

      سلام دوست عزیز نظام آموزش کانادا مستلزم پرداخت هزینه است . تحصیل رایگان در کانادا امکان پذیر نیست . مگر در مقطع دکترا در شرایط خاص و ویژه ای بتوانید اسکالر شیپ بگیرید.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

کانادا  و مهاجرت پساکرونا

همانطور که می دانید شیوع کرونا باعث شده تا در سیاست ها و اهداف اداره مهاجرت کانادا در خصوص جذب مهاجر خلل ایجاد شود و باعث به وجود آمدن شک و تریدید هایی درخصوص سیاست مهاجر پذیر بودن کانادا شده است . از دلایل به وجود آمدن این تردید ها می توان به عدم مهار کردن ویروس کرونا ،  بالا رفتن نرخ بیکاری ، عدم تمایل کارگران و دانشجویان خارجی به سفر در زمان هایی که فاصله اجتماعی وجود دارد اشاره نمود .

دریافت اجازه تحصیل برای تحصیل در کانادا

اجازه تحصیل یا study permit چیست؟ مدرکی که به شما به عنوان یک خارجی اجازه می دهد که در یکی از موسسه های آموزشی مشخص در کانادا تحصیل کنید. لیست این موسسه ها در وبسایت سازمان مهاجرت کانادا برای هر استان مشخص شده است. بیشتر خارجی ها برای تحصیل در کانادا به اجازه تحصیل نیاز دارند.

مشاوره رایگان