چگونه برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم؟

چگونه برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم؟

چگونه برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم؟

می خواهید در کانادا ادامه تحصیل دهید؟

اگر اینطور است قبل از اینکه شما بتوانید تحصیلات خود را به عنوان یک دانشجو بین‌المللی دنبال کنید، به یک مجوز تحصیل (Study permit) نیاز خواهید داشت. مجوز تحصیل، یک سند صادر شده به اتباع خارجی توسط دولت کانادا است که به آن‌ها اجازه می‌دهد در مؤسسات آموزشی تعیین ‌شده تحصیل کنند.

در اینجا به تشریح مراحل مختلف برای کسب مجوز تحصیل و مهاجرت به کانادا به منظور تحصیل می پردازیم:

گام اول: یک مؤسسه آموزشی معتبر انتخاب و در آن ثبت نام کنید.

 قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل درخواست دهید، باید تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید درس بخوانید. هرکدام از ایالت ها و مناطق مراکز آموزشی مختلفی را برای ثبت ‌نام دانشجویان بین‌المللی دارا هستند. این مراکز به عنوان "موسسات آموزشی تعیین‌شده" (DLI) شناخته می‌شوند. همه مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا DLIs هستند. در اینجا شما می‌توانید فهرستی از مراکز و دانشگاه های DLIs را پیدا کنید.

پس از انتخاب برنامه و محل تحصیل مورد علاقه شما نوبت به اپلای کردن می رسد. درخواست شما باید حاوی نامه پذیرش از یک مؤسسه معتبر باشد.

گام دوم: مطمئن شوید که شرایط لازم را دارید.

علاوه بر نامه پذیرش از مؤسسه آموزشی (DLI) ، باید الزامات دیگری برای واجد شرایط بودن اخذ مجوز تحصیل رعایت شود. این الزامات شامل:

  • اثبات سرمایه Proof of funds: شما باید مدرکی ارائه کنید که نشان دهد پول کافی برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی (برای شما و اعضای خانواده) و همچنین هزینه های بازگشت برای خودتان و اعضای خانواده تان دارید.
  • سابقه کیفری نداشته باشید. شاید لازم باشد که شما برای اثبات اینکه سابقه قضایی ندارید از مراجع ذیصلاح گواهی گرفته و ارائه دهید.
  • سلامت کامل دارید: ممکن است از شما درخواست شود که آزمایشات پزشکی برای سنجش سلامت شما گرفته شود.
  • اثبات این موضوع که شما بعد از منقضی شدن مجوز کانادا را ترک می کنید. در نهایت شما باید افسر مهاجرت را متقاعد کنید که پس از منقضی شدن مجوز تحصیل به محل زندگیتان بازخواهید گشت.

گام سوم: مدارک خود را مرتب کنید.

برای اپلای کردن درخواست تحصیل، باید مدارک زیر را آماده کنید:

  • سند پذیرش Proof of acceptance: این سند نامه ای است که نشان می دهد در مرکز آموزشی قبول شدید. شما می توانید اصل نامه پذیرش و یا کپی الکترونیکی از آن را ارائه دهید.
  • سند هویتی Proof of identity: شما و هرکدام از اعضای خانواده که قصد مهاجرت به کانادا را دارید باید پاسپورت معتبر یا مدارک مسافرتی و دو قطعه عکس پاسپورتی جدید به همراه داشته باشید.
  • اسناد پشتوانه مالی Proof of financial support: شما می توانید از اسناد زیر برای اثبات پشتوانه مالی خود استفاده کنید:
  • حساب بانکی کانادایی به نام شما، اگر پول را به کانادا انتقال داده اید.
  • گواهی سرمایه تضمین شده (GIC) از یک مؤسسه مالی کانادایی معتبر
  • وام دانشجویی یا آموزشی از یک بانک
  • اظهاریه بانکی برای چهارماه گذشته
  • حواله بانکی قابل تبدیل به دلار کانادا
  • سند نشان دهنده اینکه شهریه و هزینه های مسکن از قبل پرداخت شده.
  • نامه ای از طرف شخص یا موسسه آموزشی که ثابت کند به شما پول می دهد.
  • سرمایه ای که دولت پرداخت کند، بدین معنی که شما بورسیه تحصیلی دارید یا در یک برنامه آموزشی کانادایی حمایت شده دولت هستید.

همچنین ممکن است موارد زیر از شما خواسته شود:

  • نامه توضیحی: این نامه شرح می دهد که چرا می خواهید در کانادا تحصیل کنید و شما مسئولیت های یک محصل را درک می کنید.
  • گواهی پذیرش کبک (CAQ Certificat d’acceptation du Quebec) : اگر قصد دارید بیشتر از 6 ماه در کبک تحصیل کنید، باید سند CAQ صادر شده از این ایالت را داشته باشید. برای جزئیات تحصیل در کبک با مرکز آموزشی مورد نظر مکاتبه کنید تا برای اخذ CAQ شما را راهنمایی کنند.
  • اظهارنامه سرپرستی (برای افراد کم سن و سال) : افراد کم سن و سال که نیاز به سرپرست دارند، باید فرم اظهارنامه سرپرستی را به همراه درخواست ضمیمه کنند.
  • سایر مدارک. ممکن است بر حسب کشور مبدا الزامات و مدارک دیگری نیاز باشد. برای اطلاع بیشتر به دفتر صادر کننده ویزا مراجعه نمائید.

برای دریافت فرم ها و اطلاع از مدارک مورد نیاز افراد ساکن در ایران به منظور تحصیل در کانادا بر روی این لینک کلیک نمائید.

چگونه برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم

گام چهارم: برای مجوز تحصیل درخواست دهید.

شما می توانید درخواست خود برای صدور مجوز تحصیلی را به صورت آنلاین یا کاغذی ارائه دهید. با توجه به اینکه کجا اپلای می کنید ( خارج از کانادا، داخل کانادا یا در مبادی ورودی کشور) دستورالعمل های مختلفی وجود خواهد داشت. دستور العمل های مذکور را در سایت دولتی کانادا از طریق این لینک ببینید.

برای کامل کردن فرآیند درخواست باید به صورت آنلاین یا کاغذی فرم ها را پر کنید و تمامی مدارک مورد نیاز را ارائه داده و هزینه ها را بپردازید. این هزینه ها شامل هزینه پردازش درخواست شما و بایومتریک خواهد بود. هزینه بایومتریک برای اخذ اثر انگشت و عکس دیجیتال می باشد. سایر هزینه ها مانند صدور گواهی پلیس یا آزمایشات پزشکی براساس درخواست خاص شما اعمال می شود.

پس از تایید درخواست شما مجوز تحصیل برای شما صادر خواهد شد.

توجه داشته باشید که مجوز تحصیل یک ویزا نیست! شما برای سفر به کانادا نیاز به ویزا خواهید داشت.

گام پنجم: ورود به کانادا

وقتی به کانادا رسیدید، باید برخی نیازهای اولیه خود را برطرف کنید تا با آمادگی بهتری سال تحصیلی را آغاز نمائید.

  • جایی برای اسکان پیدا کنید.
  • انتخاب طرح مناسب تلفن همراه. طرح های تشویقی بسیاری برای دانشجویان و دانش آموزان وجود دارد که شامل بسته های پیش پرداختی یا ماهانه می باشند.
  • کار پیدا کنید. در صورتی که علاقه مند به کارهای نیمه وقت باشید فرصت های متعددی در مرکز آموزشی و خارج از آن می باشد.
  • حساب بانکی باز کنید. برای تقویت بینه مالی خود می توانید یک حساب بانکی دانشجویی باز کنید تا سرمایه خود را بهتر مدیریت کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

چگونه برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم؟ چگونه برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم؟
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان