برنامه مهاجرتی ساسکاچوان برای رشته های فناوری

برنامه مهاجرتی ساسکاچوان برای رشته های فناوری

برنامه مهاجرتی ساسکاچوان برای رشته های فناوری

ساسکاچوان PNP برنامه جدید مهاجرت فناوری را راه اندازی می کند :

در 7 مارس، ساسکاچوان مسیر استعدادهای فناوری جدید را تحت برنامه نامزد مهاجران ساسکاچوان (SINP) راه اندازی کرد تا کارکنان فناوری را به استان جذب کند.

استریم استعدادهای فناوری (The Tech Talent Pathway) برای کاهش کمبود نیروی کار در بخش فناوری ساسکاچوان در نظر گرفته شده است. با این مسیر جدید برای اقامت دائم برای کارگران فناوری، کارفرمایان در بخش‌های فناوری و نوآوری ساسکاچوان می‌توانند استعدادهای بیشتری را برای حمایت از رشد و افزایش رقابت جهانی ساسکاچوان جذب کنند.

جرمی هریسون، وزیر مهاجرت و آموزش شغلی، در یک بیانیه رسانه ای گفت: "در حالی که ساسکاچوان از تأثیرات این پاندمیک جهانی بیرون می آید، بخش فناوری ما یک محرک مهم برای رشد اقتصادی خواهد بود."

این استریم جدید، روند مهاجرت را برای کارگران فناوری که قبلاً در ساسکاچوان کار کرده اند و همچنین افرادی که در خارج از کانادا استخدام شده اند را تسهیل و تسریع می کند.

برای واجد شرایط بودن، متقاضیان مسیر استعدادهای فناوری باید دارای موارد زیر باشند:

  • نامه تأیید شغل SINP مخصوص کارفرما برای یک شغل واجد شرایط در بخش فناوری؛
  • حداقل CLB (سطح زبان رسمی معیار زبان کانادایی) سطح 5: البته اگر متقاضی در زمان درخواست در ساسکاچوان کار نمی کند. ولی چنانچه برای اکسپرس انتری درخواست داده باشند، CLB 7 باید داشته باشند.
  • حداقل یک سال سابقه کار در شغلی در پنج سال گذشته؛ یا داشتن سابقه شش ماهه ی کار در ساسکاچوان
  • تحصیلات پس از متوسطه
  • واجد شرایط مجوز حرفه ای ساسکاچوان (قابل استفاده برای مهندسین کامپیوتر، نرم افزار، برق و الکترونیک واجد شرایط).

مشاغل واجد شرایط

اگر داوطلبان در یکی از مشاغل زیر که در زیر با کد طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) آنها فهرست شده است، پیشنهاد شغلی داشته باشند، ممکن است بتوانند به مسیر استعدادیابی فنی ساسکاچوان

 (the Saskatchewan Tech Talent Pathway) مراجعه کنند.

 

0213 NOC

مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی

Computer and information systems managers

2133 NOC

مهندس برق و الکترونیک

Electrical and Electronics engineers

2147 NOC

مهندسان کامپیوتر (به جز مهندسان و طراحان نرم افزار)

Computer engineers (except software engineers and designers)

2171 NOC

تحلیلگران و مشاوران سیستم اطلاعات

Information System analysts and consultants

2172 NOC

تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده ها

Database analysts and data administrators

2173 NOC

مهندسان و طراحان نرم افزار

Software engineers and designers

2174 NOC

برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی

Computer programmers and interactive media developers

2175 NOC

طراح و توسعه دهنده وب

Web designers and developers

2281 NOC

تکنسین شبکه های کامپیوتری

Computer network technicians

2282 NOC

تکنسین های پشتیبانی کاربر

User support technicians

2283 NOC

تکنسین های تست سیستم اطلاعات

Information system testing technicians

 

موارد بیشتر

اگر در خارج از کانادا زندگی می کنید یا در کانادا دارای وضعیت قانونی هستید و مدعی پناهندگی نیستید، می توانید واجد شرایط این برنامه باشید.

برای واجد شرایط بودن، شما نیاز به یک پیشنهاد کاری برای شغل دائمی، تمام وقت در بخش فناوری یا نوآوری در ساسکاچوان دارید، صرف نظر از اینکه به عنوان یک کاندید اکسپرس اینتری درخواست می دهید یا خیر. شما به یک نامه تایید شغلی معتبر SINP برای نشان دادن مدرک و تأیید قصد خود برای کار و اقامت در ساسکاچوان نیاز دارید.

اگر از ساسکاچوان اقدام میکنید، میبایستی در حال حاضر در این استان کار کنید و حداقل شش ماه سابقه کار تمام وقت برای کارفرمایی که شغل واجد شرایط را به شما پیشنهاد می کند، داشته باشید. طبق گفته دولت، کار تمام وقت به معنای حداقل 30 ساعت در هفته است.

چنانچه حداقل شش ماه برای کارفرمای پشتیبان خود به طور تمام وقت کار نکرده باشید، باید حداقل یک سال تجربه کاری در شغل خود را در طول پنج سال گذشته داشته باشید.

اگر از استان های دیگر کانادا یا خارج از کانادا درخواست می دهید، به یک سال تجربه کاری مرتبط در شغل مورد نظر خود در طول پنج سال گذشته، نیاز دارید.

درخصوص زبان، کسانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند باید شرایط زبانی که توسط کارفرمایشان تعیین شده است را برآورده کنند. اگر در حال حاضر برای کارفرمای ارائه دهنده شغل کار نمی کنید، سطح زبان شما باید CLB 5 یا بالاتر در انگلیسی و یا فرانسوی باشد.

مهاجرت مهندس فناوری اطلاعات

مهندسان کامپیوتر، مهندسان نرم افزار (اما نه طراحان)، و مهندسان برق و الکترونیک ملزم به موارد زیر خواهند بود:

نامه ای از انجمن مهندسین و زمین شناسان حرفه ای ساسکاچوان (APEGS) ارائه دهید که نشان دهد درخواست ثبت نام به عنوان مهندس در حال آموزش تایید شده است. یا

نامه ای از APEGS ارائه دهید که نشان دهد امتحانات تاییدیه گذرانده شده است.

همچنین، شما به تحصیلات آکادمیک مرتبط به شغل پیشنهاد شده به شما، احتیاج دارید. که می تواند مدرک کارشناسی ارشد یا لیسانس باشد. مدرک دو ساله ی کاردانی و یا حتی مدرک سه ساله در دانشگاه یا کالج نیز مورد تایید است.

 

واجد شرایط بودن برای کاندیدهای اکسپرس اینتری

افرادی که در پوول اکسپرس اینتری IRCC پذیرفته شده اند نیز ممکن است از طریق این استریم واجد شرایط باشند. کسانی که برای این جریان به عنوان کاندیدهای IRCC Express Entry درخواست می دهند، شرایط متفاوتی دارند. درخواست‌های اکسپرس انتری برای اقامت دائم، با زمان‌های مورد انتظار برای رسیدگی به درخواست اقامت دائم، در اولویت پردازش IRCC قرار گرفتند.

اگرچه قرار است شش ماه یا کمتر باشد، ولی IRCC در حال حاضر با یک عقب ماندگی مهاجرت سروکار دارد که زمان پردازش را بسیار بیشتر می کند. وزیر مهاجرت "شان فریزر" گفت که این وب سایت در ماه های آینده به روز خواهد شد.

به عنوان کاندیدای IRCC’s Express Entry، اگر در خارج از کانادا زندگی می کنید یا مدرکی دال بر وضعیت قانونی در کانادا دارید، مدعی پناهندگی نیستید، می توانید واجد شرایط این زیررده باشید:

یک شماره پروفایل اکسپرس اینتری و کد جستجوی کار معتبر داشته باشید.

نمره آزمون زبان داشته باشید.

برای دریافت نمایه در سیستم اکسپرس اینتری، باید واجد شرایط یکی از برنامه های مدیریت اکسپرس اینتری باشید. کارگران فنی معمولاً واجد شرایط برنامه کارگران ماهر فدرال یا کلاس تجربه کانادا هستند. سومین برنامه مدیریت شده اکسپرس انتری، برنامه تجارت ماهر فدرال، در درجه اول برای کارکنان فناوری است که واجد شرایط هیچ یک از دو مورد دیگر نیستند.

 

برای بررسی شرایطتان و محاسبه امتیاز برای مهاجرت به ساسکاچوان، با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

برنامه مهاجرتی ساسکاچوان برای رشته های فناوری برنامه مهاجرتی ساسکاچوان برای رشته های فناوری
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

زهره یعقوبی

زهره یعقوبی

کارشناس مترجمی زبان انگلیسی- دارنده مدرک آیلتس علاقمند به ترجمه متون و روابط بین الملل

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان