بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته معماری

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته معماری

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته معماری

دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته معماری

کشور آلمان دارای بهترین دانشگاه های فنی و مهندسی در دنیا بوده و از این رو مقصد مناسبی برای علاقه مندان به تحصیل در رشته معماری در مقاطع مختلف می باشد. رشته معماری در آلمان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و شهرهای این کشور مملو از شاهکارهای تاریخی معماری می باشند. بدین ترتیب آلمان پذیرای دانشجویان از نقاط مختلف دنیا در رشته معماری بوده که می توانند علاوه بر بهره مندی از اساتید با تجربه ، از امکانات رفاهی و بورسیه های تحصیلی مختلف در دانشگاه های به نام استفاده نمایند. در این مطلب بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته معماری را معرفی می کنیم.

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (TUM Munich)

یکی از دانشگاه های مطرح اروپا، دانشگاه فنی مونیخ آلمان می باشد که در رتبه 25 جهانی در رشته معماری قرار گرفته است. تعداد دانشجویان بین الملل این دانشگاه به 1500 نفر می رسد. با توجه به همکاری نزدیک با شرکای صنعتی، فارغ التحصیلان معمار این دانشگاه از بازار کار خوبی بهره مند می گردند. این دانشگاه جوایز بسیاری در زمینه معماری کسب کرده است: جایزه معماری Deutscher Architekturpreis، Deutscher Städtebaupreis، Mies-van-der-Rohe Prize و RIBA Award از جمله این افتخارات می باشند.

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه برلین با معماری خیره کننده در سال 1966 تأسیس گردیده است. دانشکده معماری این دانشگاه سالانه دانشجویان زیادی را از خارج کشور جذب کرده و بورسیه های متعددی برایشان در نظر می گیرد. تحصیل در این دانشگاه نسبت به سایر مؤسسات گران تر و دشوارتر می باشد. برای کسب بورسیه علاوه بر دانش زبان انگلیسی و آلمانی قابل قبول، مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر و پیش زمینه های علمی خوب باید توصیه نامه از اساتید معتبر داشته باشید.

دانشگاه باهاوس

دانشگاه باهاوس-وایمار (Bauhaus – Weimar)

این دانشگاه با حدود 4 هزار دانشجو از معروفترین مؤسسات هنری و معماری در اروپا بوده که در سال 1996 از مدرسه هنری بزرگ دوکال به دانشگاه باهاوس تغییر نام داده است. دانشکده معماری و شهرسازی این دانشگاه از بزرگترین دانشکده های آلمان می باشد که امکان تحصیل در مقاطع مختلف و گرایش های متنوع رشته معماری را فراهم کرده است. دانشجویان پیش از اپلای برای دوره های معماری و شهرسازی ملزم به شرکت در آزمون ورودی هستند.

مؤسسه فناوری کارلسروهه

مؤسسه فناوری کارلسروههKarlsruhe Institute of Technology) )

مؤسسه فناوری کارلسروهه یکی از برترین دانشگاه های معماری آلمان بوده که در رتبه 51 ام جهان در رشته معماری قرار دارد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل در این مؤسسه نزدیک به 24 هزار نفر بوده که حدود 8 هزار نفر از آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. دانشکده معماری این دانشگاه قدمت بالایی داشته و نزدیک به 740 نفر دانشجو در آن تحصیل می نمایند.

دانشگاه آخن

دانشگاه آخن (Aachen RWTH )

دانشگاه فنی آخن بزرگترین دانشگاه تکنولوژی آلمان می باشد که از نظر تحصیل در رشته معماری همتراز با مؤسسه کارلسروهه به شمار می رود. این دانشگاه در زمینه تحقیقات، فناوری و تکنولوژی همواره پیشرو بوده و با دارا بودن تجهیزات و امکانات مناسب برای تحصیل دانشجویان، مقصد بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در رشته معماری در آلمان قرار گرفته است.

دانشگاه فنی دورتموند

دانشگاه فنی دورتموند (Technical University Dortmund)

دانشکده معماری دانشگاه فنی دورتمند از نظر سطح کیفی آموزش جزو صد دانشگاه برتر معماری در جهان قرار گرفته است. دانشکده معماری این دانشگاه گرایش های متنوع نظیر طراحی داخلی، فیزیک ساختمان، طراحی معماری، مدیریت پروژه، طراحی شهری و غیره  را ارائه می دهد. شهریه دانشگاه معماری دورتموند رایگان بوده و تنها ابتدای ترم مبلغی حدود 150 یورو برای تامین هزینه های جانبی از دانشجویان دریافت می کند.

دانشگاه اشتوتگارت

دانشگاه اشتوتگارت (Universität Stuttgart)

یکی دیگر از دانشگاه های مطرح آلمان، دانشگاه اشتوتگارت می باشد که در منطقه اقتصادی مناسبی قرار گرفته است. اشتوتگارت یکی از شهرهای پر جنب و جوش آلمان بوده که برای زندگی می تواند جذاب باشد. این دانشگاه دولتی بوده و جزو دانشگاه های مطرح در رشته معماری به شمار می رود. گرایش های مختلف کارشناسی ارشد این دانشگاه عبارتند از معماری، فیزیک ساختمان، طراحی معماری، مدیریت پروژه، طراحی شهری و…

دانشگاه فنی درسدن (Technische Universitat Dresden)

دانشگاه فنی درسدن از دانشگاه های دولتی آلمان بوده که در رتبه 100-150 جهانی قرار دارد. این دانشگاه بیش از 31 هزار نفر دانشجو داشته و از با کیفیت ترین دانشگاه های آلمان از نظر امکانات تحصیلی و رفاهی به شمار می رود. اکثر دانشجویان این دانشگاه اروپایی بوده و دانشکده معماری این دانشگاه حدود 1400 دانشجو داشته که نیمی از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

دانشگاه فنی دارمشتات (Technische Universitat Darmstadt)

یکی از بهترین دانشگاه های معماری در آلمان، دانشگاه فنی دارمشتات می باشد. تمرکز اساتید در این دانشگاه پژوهش و تحقیق بوده و از شیوه های تدریس خاصی برای پرورش دانشجویان استفاده می شود. دانشگاه در رتبه 150-200 جهان در رشته معماری قرار دارد و بیش از 17 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند.

دانشگاه لایبنیتس هانوفر (leibniz university hannover)

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان بوده که در سال 1830 میلادی تأسیس شده است. دوره کارشناسی رشته معماری در این دانشگاه سه سال طول کشیده و ثبت نام ترمی معمولا زمستان انجام می شود. در مقطع کارشناسی ارشد گرایش های معماری و طراحی شهری، برنامه ریزی محیطی و کارشناسی ارشد معماری منظر اروپا (EMiLA) ارائه می شود.

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته معماری بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته معماری
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان