مهاجرت تحصیلی آلمان

مهاجرت تحصیلی آلمان

مهاجرت تحصیلی آلمان

 مهاجرت تحصیلی به آلمان 2023 ✅ شرایط اقامت تحصیلی 

آلمان یکی از محبوبترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین­ المللی از سرتاسر جهان است. این کشور جزء پنج کشور محبوب جهان از نظر جذب دانشجویان بین ­المللی است. این آمار با توجه به انگلیسی زبان نبودن این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و به خوبی نشان دهنده­ی کیفیت بالای آموزشی و مزایای فراوان تحصیل در این کشور است. مزایای تحصیل در کشور آلمان عبارتند از:

امکان تحصیل رایگان

خیلی از دانشگاههای آلمان در مقاطع مخالف امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم کرده­اند. دانشجویان مقطع لیسانس در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی می­توانند از امکان تحصیل رایگان در این کشور برخوردار شوند. در مقطع ارشد برخی از رشته­ های ارائه شده به زبان انگلیسی رایگان هستند و در صورت داشتن دانش زبان آلمانی فرد می­تواند شانس پذیرش در دوره های رایگان را تا حد زیادی بالا ببرد. دوره ی دکتری در آلمان معمولا رایگان و به زبان انگلیسی ارائه می­شود. البته دانشجویان دکتری در مقایسه با دانشجویان مقطع ارشد شانس بیشتری برای دریافت فاند به خصوص از طریق پوزیشنهای تحصیلی دارند.

نکته: با وجود هزینه تحصیل رایگان دانشجویان موظف به پرداخت هزینه­ی  دریافت خدمات آموزشی از دانشگاهها هستند که از 100 یورو تا 750 یورو متغیر است.

نکته: هزینه­ی تحصیل در دانشگاه­های خصوصی آلمان رایگان نیست. البته باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر کمتر از 10 درصد دانشگاههای آلمان، خصوصی هستند.

تحصیل در آلمان

 

جهت مشاوره تحصیل در آلمان تماس بگیرید 02188514470

مزایای تحصیل در آلمان

  • برنامه ­های آموزشی فوق پیشرفته و به روز: قطعا یکی از دلایل جذب دانشجویان بین­ المللی از سرتاسر جهان، به خصوص در مقاطع ارشد و دکتری، کیفیت بالای مطالب و دوره­های آموزشی و امکانات ویژه و پیشرفته آموزشی برای دانشجویان در تمامی مقاطع است. سیلابس درسی تمام دوره­های دانشگاهی در کشور آلمان منطبق با نیازهای آکادمیک و شغلی این کشور می­باشد تا فارغ­ التحصیلان بتوانند بلافاصله پس از اتمام تحصیل جذب بازار کار شوند.
  • اعتبار بالای دانشگاهها در سطح جهانی: کشور آلمان با دارا بودن تعداد قابل توجهی از دانشگاهها با اعتبار بالای جهانی شانس اشتغال به کار در شرکتهای معتبر خارجی و ادامه تحصیل در دانشگاه های شناخته شده را برای دانشجویان بالا برده است.
  • تعدد رشته­ ها و دوره­های تحصیلی: دانشگاههای آلمان با توجه به استانداردهای روز جهانی مرتب به روز می­شوند و تقریبا در تمامی حوزه­ های مهم تحصیلی رشته ­هایی برای عرضه به دانشجویان بین المللی دارند. علاوه بر این، آلمان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای طرفداران حوزه­ های بینا رشته ه­ای در مقاطع ارشد و دکتری است.
  • ارتباط دانشگاه با صنعت و بازار کار در دانشگاه های آلمان: این ویژگی در حقیقت برای جذب سریع و حداکثری فارغ­ التحصیلان به بازار کار به وجود آمده است. این ارتباط به دانشجویان کمک می­کند که مهارتهای عملی موردنیاز بازار کار را یاد بگیرند و بعد از اتمام تحصیلات با آمادگی بیشتری وارد بازار کار شوند. (مقاله: بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته معماری )
  • امکان بهره­مندی از کمک هزینه ­های تحصیلی: این امکان به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارشد و دکتری، توسط نهادهای مختلف و خود دانشگاهها فراهم شده است که دانشجویان با سوابق تحصیلی و پژوهشی خوب بتوانند تمرکز بیشتری روی تحصیلشان داشته باشند و پیشرفت تحصیلی بیشتری داشته باشند.
  • اجازه­ کار دانشجویی: دولت آلمان به هر دانشجو (به جز دانشجویان فول فاند که موظفند تعداد ساعت مشخصی را در دانشگاه بگذرانند) اجازه ۱۲۰ روز کار در سال به صورت تمام وقت را داده است. کار کردن در تعصیلات رسمی هیچگونه محدودیتی ندارد. اگر دانشجویی تا سقف 450 یورو در ماه درآمد داشته باشد معاف از مالیات است. با توجه به اینکه حداقل دستمزد ساعتی 9.35 یورو می­باشد، در صورت برنامه­ریزی درست و متعادل دانشجو می­تواند از طریق انجام کار دانشجویی هزینه­ های تحصیل و زندگی خود را تامین نماید. باید توجه داشت که هر چه تسلط دانشجو به زبان آلمانی بیشتر باشد امکان پیدا کردن کاردانشجویی با شرایط بهتر فراهم­تر است.
  • هزینه پایین زندگی به نسبت دیگر کشورهای مهاجرتی: متوسط هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در کشور آلمان بین 800 تا 1100 یورو می­باشد که نسبت به کشورهای دیگر همچون کانادا و آمریکا رقمی مقرون به صرفه محسوب می­شود.
  • فضای چند فرهنگی دانشگاه ها: در کشور آلمان به دلیل تعدد دانشجویان بین ­المللی، فضای دانشگاهها غالبا فضایی چندفرهنگی است که محیطی راحت و مطمئن برای دانشجوهای خارجی از فرهنگ­های مختلف می­سازد. برخلاف باور عموم، کشور آلمان به دلیل تعداد بالای مهاجران کشوری نژادپرست محسوب نمی­شود.
  • امکان استفاده از خدمات فراهم شده برای دانشجویان: با به همراه داشتن کارت دانشجویی در کشور آلمان می­توانید از تخفیف­های ویژه­ی حمل و نقل، فروشگاهها، مراکز فرهنگی و تفریحی، کتابخانه­ ها و رستوران­ها استفاده کنید.این تخفیف­ها می­توانند به پایین آوردن هزینه­ ها بسیار کمک کنند.
  • بازار کار پویا و آماده بکارگیری فارغ­ التحصیلان: کشور آلمان یکی از پویاترین و پربازده­ترین بازارهای کار جهان را دارد که تاثیر بسزایی در رشد حیرت ­انگیز اقتصاد این کشور به خصوص در اتحادیه ­ی اروپا داشته است. با توجه به کیفیت بسیار بالای آموزش در دانشگاه های این کشور، بازار کار آلمان بسیار مشتاق بهره­ گیری از توانمندی­های نیروی تازه نفس دانشگاهی است.
  • امکان اقامت پس از اتمام تحصیل: دولت آلمان برای دانشجویان بین­المللی امکان دریافت اقامت بعد از تحصیل را فراهم کرده است. دانشجویان پس از فارغ ­التحصیلی یک سال (با امکان تمدید) فرصت دارند کار موردنظر خود را پیدا کنند که با توجه به تعدد موقعیتهای شغلی در این کشور زمان بسیار مناسبی است.
  • امکان سفر ارزان و سریع به دیگر کشورهای اروپایی: همه می­دانیم که زندگی دانشجویی به درس خواندن خلاصه نمی­شود و امکانات تفریحی هم می­تواند یکی از فاکتورهای انتخاب کشور مقصد برای هر دانشجویی باشد. یکی از امکانات بی­نظیر تحصیل در کشور آلمان، امکان سفر ارزان و سریع به کشورهای هم مرز این کشور،  لهستان، جمهوری چک، هلند، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ، سوییس و اتریش می­باشد.

با وجود تمام مزایایی که گفته شد کشور آلمان می­تواند مقصدی ایده ­آل برای زندگی دانشجویی و متعاقب آن اقامت دائم باشد.

مشاوره تخصصی تحصیل در آلمان

با استفاده از خدمات مشاوره­ای ما می­توانید بهترین مسیر ممکن برای تحصیل در کشور آلمان را با توجه به شرایط و اولویتهای خود انتخاب نمایید.

 تماس بگیرید 02188514470

ویزای آموزش زبان آلمانی

دوره زبان در آلمان به تمام افراد در هر سطحی که باشند ارائه میشود. مهاجرت به آلمان از طریق یادگیری زبان شانس افراد را جهت ورود به بهترین دانشگاه های این کشور افزایش می دهد.

کشور آلمان دومین مقصد صادرات و از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است.زبان آلمانی با اینکه دشوار است ولی جز برترین زبانهای اروپایی می باشد که در خیلی از کشورهای اروپایی کاربرد دارد و به زبان آلمانی صحبت میکنند.

برای افرادی که قصد تحصیل و کار در آلمان و یا کشوری که آلمانی زبان است گرفتن ویزای آموزش زبان آلمانی بسیار حایز اهمیت است.

ویزای زبان آلمانی به ویزایی گفته میشود که فردی که خارجی است میخواهد دوره زبان را سپری کند یک دوره زبان فشرده را به مدت 3 الی 12 ماه در کشور آلمان میگذرانند تا ویزای زبان برایشان  صادر شود.متقاضیان این نوع ویزا باید در هفته 18 ساعت آموزش داشته باشند .وقتی این دوره به پایان رسید و فرد متقاضی نمره پایان دوره را کسب کرد به او اجازه ماندن در آلمان و ادامه تحصیل میدهند. اگر متقاضی قصد ادامه تحصیل در آلمان را نداشته باشد ، ویزای زبان آلمانی او تا یک سال هم قابل تمدید است.

ویزای دوره زبان آلمانی اعتبارش  حداکثر سه ماه تا یک سال می باشد و متقاض نمی تواند بیشتر از زمان تعیین شده در کشور آلمان بماند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مهاجرت تحصیلی آلمان مهاجرت تحصیلی آلمان
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر
فرم درخواست مشاوره
نظرات (2)
  • پاسخ
    حبیب گل پیر
    1400-09-13

    با سلام من مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستم خواهشمند است راهنمایی فرمایید.

    • کارشناس راز
      1400-09-13

      سلام وقت بخیر خواهش میکنم در ساعات اداری با ما تماس بگیرید 02188514470

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

زندگی کودکان در آلمان

حدود 10.5 میلیون کودک در آلمان زندگی می کنند. این عدد در واقع 12 درصد از کل جمعیت آلمان است. بیشتر این کودکان در یک خانواده با پدر و مادرشان در آلمان زندگی می کنند و حداقل یک برادر یا خواهر دارند.

آلمان را  بیشتر بشناسیم

کشور آلمان یا جمهوری فدرال آلمان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود با 10 کشور اروپایی هم مرز است، شرایطی ویژه که امکان مسافرت ارزان و سریع به دیگر کشورهای اروپا را فراهم می کند. کشورهای همسایه آلمان، دانمارک در شمال، لوکزامبورگ، فرانسه، اتریش و سوییس در جنوب، لهستان و جمهوری چک در شرق و بلژیک و هلند در غرب می باشند.  این کشور، که ثروتمندترین کشور اتحادیه اروپاست،  یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان است. بیش از هشتاد درصد جمعیت این کشور تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده اند.

ارزانترین شهرهای آلمان

به طور کلی هزینه های زندگی در کشور آلمان نسبت به دیگر مقاصد مهاجرتی به صرفه تر است. با این وجود برخی از شهرهای این کشور، مثلا شهر مونیخ، هزینه زندگی بالایی دارند. در این مطلب قصد داریم ارزانترین شهرهای آلمان را با ذکر جزییات به شما معرفی کنیم.

مشاوره رایگان