بهترین شهرهای کانادا

بهترین شهرهای کانادا

بهترین شهرهای کانادا

10 شهر برتر کانادا و بررسی نقاط مثبت آنها

چنانچه برای مهاجرت به کانادا تصمیم گرفته اید ولی نمی‌دانید  کدام شهر  کانادا را انتخاب کنید، میتوانید در اینجا با ده شهر برتر کانادا آشنا شوید.

بطور کلی هنگام انتخاب محل زندگی، موارد ضروری وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیریم. برخی از شهر‌ها در کانادا از نظر شغل، مسکن و تحصیل، آب و هوا و فعالیت‌های اوقات فراغت نسبت به سایرین، دارای فرصت‌های بهتری هستند. با اینکه متوسط دستمزدها نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر است، هزینه ها نیز می تواند بالاتر باشند.

کانادا غالبا در صدر فهرست‌های سبک زندگی قرار می‌گیرد، زیرا فرصت‌های شغلی خوبی را ارائه می‌دهد و استانداردهای مناسبی از مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی دارد.

این کشور جهان اولی با پیش رو گرفتن سیاست خوبی در زمینه مهاجرت، شرایط زندگی با کیفیت بالایی برای مهاجران فراهم مینماید.

شهر اتاوا

هزینه های ملک در کانادا نسبت به انگلستان یا ایالات متحده ارزان تر است، و علت آن، وسعت و پهناور بودن این کشور است که محدودیت فضا در آن وجود ندارد.

یکی از نقاط منفی کانادا که اغلب ذکر می شود آب و هوا است. اما علیرغم تصور بسیاری از مردم، کانادا 6 ماه از سال پوشیده از برف نیست. یافتن بخشی از کانادا که در آن زمستان آنقدرها هم سخت نیست، نسبتاً آسان است و مقابله با سرما بسیار آسان‌تر است.

دو نکته در مورد زمستان های کانادا که باید به خاطر بسپارید این است که اولا این کشور کاملاً برای مقابله با برف و یخ آماده است و بنابراین زیرساخت ها مانند سایر کشورها از بین نمی روند.

ثانیاً، زندگی بر اساس شرایط آب و هوای زمستانی ساخته شده است و به این ترتیب، ورزش و رویدادهای اجتماعی تحت تاثیر هوای سرد کانادا قرار نمیگیرد.

مطمئناً کانادا نکات مثبت بیشتری نسبت به نکات منفی دارد. بنابراین، اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، در اینجا مطالبی است که باید در مورد بهترین مکان‌ها برای زندگی بدانید.

شهر اتاوا کانادا

  1. شهر اتاوا کانادا

اتاوا، پایتخت کانادا واقع در استان انتاریو، یک انتخاب بسیار محبوب برای مهاجران است. این شهر از نظر کیفیت زندگی و تمیزی رتبه بالایی دارد و یکی از بهترین شهرها برای زندگی در سراسر جهان است.

به لطف تنوع فرهنگی و تعداد زیادی از جوانانی که توسط دو دانشگاه آن - دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون - جذب شهر شده اند، اتاوا شهری پر جنب و جوش و جوان با معماری خیره کننده، مرکز شهری مرفه و محله های دوست داشتنی است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کانادا

فقط کمتر از 1 میلیون نفر در اتاوا زندگی می کنند، اما انتظار می رود به لطف سرمایه گذاری جدید و انگیزه مهاجرت کانادا، جمعیت در 3 سال آینده 3 درصد رشد کند.

اتاوا بسیار تمیز و سبز است. دوچرخه‌پسند است و فرصت‌های فراوانی برای یک سبک زندگی فعال در فضای باز دارد.

اتاوا دارای 4 فصل متمایز است که تغییر خوبی در مناظر در طول سال ایجاد می‌کند: زمستان‌ها سرد و فوق‌العاده روشن با هزاران فعالیت زمستانی در شهر است و تابستان‌ها می‌تواند بسیار گرم و مرطوب باشد.

اتاوا رسما دو زبانه است و بسیاری از خدمات در آنجا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می شود.

دانستن زبان فرانسه کمک می کند، اما انگلیسی در همه جا قابل درک است. یادگیری زبان فرانسه ممکن است از نظر ادغام سریعتر در جامعه یا به دست آوردن انواع خاصی از مشاغل برای شما مفید باشد. برای داشتن یک زندگی خوب در آنجا واقعاً لازم نیست دو زبانه باشید.

اوتاوا

هزینه زندگی در اتاوا، اگرچه بالاتر از حد متوسط ​​است، اما هنوز کاملاً مقرون به صرفه است. بسته به مکان مورد نظر شما، اجاره یک آپارتمان از 700-1400 دلار کانادا در ماه امکان پذیر است.

صرف غذا و خواربار می تواند گران باشد، به خصوص اقلام وارداتی. با این حال، حقوق ها نیز بالاتر از میانگین است و بیکاری در اتاوا نسبتا پایین و 5.3٪ است.

اتاوا خانه دولت فدرال کانادا است و بخش دولتی حدود 20 درصد از جمعیت شاغل در اتاوا را استخدام می کند.

بیشترین زمینه اشتغال، در خصوص علوم طبیعی و کاربردی و مشاغل مدیریتی بوده است.

برلینگتون به انگلیسی

  1. شهر برلینگتون کانادا

انتاریو، به طور کلی، یکی از محبوب ترین استان ها برای مهاجران است. جای تعجب نیست: زندگی در انتاریو مزایای زیادی دارد که نادیده گرفتن این استان غیرممکن است. بسیاری از بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا در استان انتاریو هستند، از جمله برلینگتون.

برلینگتون که در نزدیکی تورنتو قرار دارد، در انتهای جنوب غربی دریاچه انتاریو. و مکان مناسبی برای کسانی است که می خواهند شهری بزرگ در نزدیکی طبیعت و فضای باز عالی زندگی کنند.

ساکنان می توانند از بهترین پیاده روی های جهان در بخش های محلی مسیر بروس و اسکارپمنت نیاگارا، ذخیره گاه زیست کره جهانی که توسط یونسکو تعیین شده است، در امتداد مسیر ساحلی که در حاشیه شمالی دریاچه انتاریو قرار دارد، لذت ببرند.

مدارس، کالج ها و امکانات بهداشتی فراوانی در دسترس ساکنان است. برلینگتون یکی از شهرهای گران‌تر در این رتبه‌بندی است و متوسط ​​​​خانه تقریباً 500000 دلار هزینه دارد که چهار و نیم برابر میانگین درآمد خانواده است.

با این حال، این شهر از نظر بیکاری کم، آب و هوای مطبوع، جرم و جنایت کم، درآمد بالا و حمل و نقل عالی امتیاز بالایی کسب می کند.

این شهر دارای پایگاه اقتصادی گسترده‌ای است که به ثبات اقتصادی آن می‌افزاید و تضمین می‌کند که چشم‌اندازهای شغلی دائمی در بخش‌های مختلف وجود دارد.

هیچ کارفرما یا بخش شغلی به تنهایی بر اقتصاد برلینگتون تسلط ندارد. یافتن شغل در برلینگتون بسیار آسان است، و نرخ پایین بیکاری به اقتصاد متنوع منطقه پر رونق Golden Horseshoe مرتبط است.

تورنتو با قطار شهری که مرکز برلینگتون را به مرکز شهر تورنتو متصل می کند، به راحتی از برلینگتون قابل دسترسی است. رفت و آمد با قطار یک ساعت طول می کشد. بنابراین بسیاری از متخصصان روزانه رفت و آمد را برای کار در تورنتو و زندگی در برلینگتون انتخاب می کنند.

  1. شهر اوکویل کانادا

Oakville، یک شهر حومه ای دوست داشتنی در جنوب انتاریو، همچنین دارای موقعیت عالی در منطقه Halton در دریاچه انتاریو است که به ساکنان، دسترسی آسان به شگفتی های طبیعی از یک طرف و به شهر شلوغ تورنتو را از طرف دیگر می دهد.

Oakville فقط 30 دقیقه از مرکز شهر تورنتو و یک ساعت رانندگی از آبشار نیاگارا و مرز ایالات متحده فاصله دارد.

این شهر پر رونق با جمعیتی کمتر از 200000 نفر، تمام مزایای یک مرکز شهری با خدمات خوب را فراهم می کند و در عین حال، حال و هوای دنج بودن شهر کوچک خود را حفظ کرده است. همچنین، به دلیل فراهم کردن شرایط خوب زندگی برای خانواده ها و کودکان، جایگاه خود را در لیست بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا دارد.

  1. شهر سنت آلبرت کانادا

آلبرتا برای چندین سال متوالی در لیست بهترین استان های کانادا قرار دارد. با اقتصاد قوی و فراوانی مشاغل پردرآمد، کانادایی‌ها و مهاجران بیشتری را بیش از هر زمان دیگری به خود جذب می‌کند، زیرا مردم شروع به کشف می‌کنند که زندگی در آلبرتا چیزی بیش از نفت نیست. پیش از این، سنت آلبرت رتبه اول را در فهرست سالانه بهترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا در رده شهرهای کوچک به دست آورده بود و دلیل خوبی هم داشت. تمام امکانات رفاهی مانند مدارس، مراقبت های بهداشتی و امکانات تفریحی و همچنین چندین پارک و امکانات برای ترویج یک سبک زندگی سالم، در این شهر به وفور یافت میشود.

زمستان‌ها در سنت آلبرت ممکن است یخبندان باشد (به طور متوسط ​​28 روز در سال با حداقل دمای زیر 20 درجه سانتیگراد)، ولی در تمام طول سال آفتاب زیادی وجود دارد.

 

سنت آلبرت فقط 30 کیلومتر دورتر از ادمونتون - پایتخت منطقه - واقع شده است و مکانی ارجح برای کسانی است که زندگی آرام تری را انتخاب می کنند.

سیستم حمل و نقل سنت آلبرت، خدمات رفت و آمد راحت به ادمونتون را ارائه می دهد. اگر زندگی در ادمونتون برای شما جذاب نیست، اما شغل شما آنجاست، انتخاب سنت آلبرت می تواند گزینه بهتری باشد.

  1. شهر بوشرویل کانادا

بوشرویل یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‌های کبک با جمعیتی در حدود 43000 نفر است. متوسط درآمد خانوار این شهر 92253 دلار است و نرخ بیکاری آن به میزان قابل توجهی پایین 2.88 درصد است.

ساکنان بوشرویل عمدتا فرانسوی زبان هستند - حدود 90٪ از جمعیت فرانسوی صحبت می کنند، در حالی که تنها 2٪ می توانند انگلیسی روان صحبت کنند. بنابراین، دانستن زبان فرانسه یک عامل ضروری برای مهاجرت به بوشرویل است. از نظر شغلی افرادی که دو زبانه هستند شانس بیشتری برای استخدام دارند.

به طور کلی نرخ بیکاری در این شهر بسیار پایین است و کارمندان حقوق نسبتا خوبی دریافت می کنند. پارک صنعتی بوچرویل دارای حدود 575 کسب و کار است که برای 23000 نفر شغل ایجاد می کند.

بوشرویل تنها 18 کیلومتر با مونترال، دومین شهر بزرگ کانادا فاصله دارد، بنابراین برای بسیاری از ساکنان بوشرویل معمول است که برای کار در مونترال رفت و آمد کنند.

شهر ونکوور کانادا

  1. شهر ونکوور کانادا

ونکوور حتی اگر به طور مکرر در صدر لیست ها به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در جهان قرار گیرد، جای تعجب نیست.

این شهر همه چیز دارد، از کوه گرفته تا سواحل، جزایر، خط ساحلی، مرکز شهری و حومه های مسکونی زیبا.

ونکوور واقعا همه چیز دارد. تنها ایرادی که میتوان به ونکوور گرفت، بازار ملک و املاک آن است.

با اینکه قیمت خانه های بزرگ و خانوادگی در حومه شهر می تواند حتی به بیش از 1 میلیون دلار کانادا برسد، اما باز این املاک که برای فروش عرضه می شوند، به سرعت خریداری می شوند. حتی اجاره بهاها نیز می تواند بسیار بالا باشد و همین امر، پیدا کردن جایی برای زندگی را پیچیده کند.

با این حال، هنگامی که وضعیت مسکن شما مرتب شد، می توانید از شهر ونکوور بسیار لذت ببرید.

اقتصاد ونکوور متنوع و پر رونق است.

هزینه های عمومی زندگی در ونکوور نیز بسیار بالا است. پس از سنگاپور، این شهر یکی از گران ترین شهرهای جهان است. اما از طرف دیگر، بهترین ها را ارائه می دهد.

  1. شهر کلگری کانادا

اگر به آلبرتا نقل مکان می کنید، شانس زیادی برای انتخاب بین کلگری و ادمونتون برایتان فراهم خواهد شد.

کلگری، بزرگترین شهر آلبرتا، برای هر کسی که به کانادا مهاجرت می کند، موارد و شرایط زیادی برای ارائه دارد.

این شهر با داشتن جمعیت 1.5 میلیون نفری، شهری شلوغ میباشد که همیشه مملو از زندگی است، اما ارتباط زیادی با طبیعت و مناظر اطراف دارد.

از آنجایی که این شهر در نقطه تلاقی دو رودخانه در پای کوه های راکی ​​قرار دارد، زندگی در کلگری قطعاً زیبا خواهد بود.

 

کلگری در ابتدا با گسترش راه آهن به سمت غرب از یک شهر کوچک به یک شهر بزرگتری تبدیل شد. به این ترتیب، کلگری تمام جذابیت یک روستای کوهستانی با تمام امکانات رفاهی یک شهر پرشتاب را دارد. هنگامی که المپیک زمستانی، کلگری را برای بازی های 1988 انتخاب کرد، کل منطقه سرمایه گذاری هنگفتی را بدست آورد. ساکنان کلگری هنوز از بعضی کمکهای مالی که به برخی از رشته های ورزشی و حتی حمل و نقلی  میشود، سود می برند.

این شهر به 180 محله مجزا تقسیم شده است که هر کدام تاریخ و فرهنگ خاص خود را دارند و  همین ویژگی، کلگری را به یکی از متنوع ترین شهرهای کانادا تبدیل کرده است.

پارک ها و فضاهای بیرونی بسیار خوب نگهداری می شوند، به خصوص پارک جزیره پرنس، که برای بسیاری از جشنواره های شهر، از جمله جشنواره موسیقی استفاده می شود.

به لطف تمام این امکانات عالی و توسعه های مداوم، قیمت مسکن در کلگری در حال افزایش است. قیمت یک خانه از حدود 500000 دلار کانادا شروع می شود.

علیرغم هزینه های بالای ملک، کلگری برای هزینه های زندگی روزانه نسبتاً ارزان است. همچنین فرصت های شغلی فوق العاده ایی در این شهر وجود دارد.

مشاغل زیادی در بخش‌های گردشگری، فیلم، تولید، هوافضا، سلامت، خدمات مالی و حمل‌ونقل وجود دارد که اگر به دنبال کار هستید، کلگری از موقعیتهای خوب شغلی، پر است.

شهر هالیفاکس کانادا

  1. شهر هالیفاکس کانادا

هالیفاکس که در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است، پایتخت منطقه ای نوا اسکوشیا است. این شهر دومین شهر سریع‌الرشد در کانادا از نظر جمعیت است.

خط ساحلی خیره کننده و سبک زندگی فراغت گونه ی این شهر، آن را به مکانی ایده آل برای افرادی تبدیل می کند که به دنبال دوری از زندگی شهری برای دوران بازنشستگی آرام هستند.

شهر هالیفاکس در یک طرف به "بدفورد" و از طرف دیگر رو به شهر "دارتموث" است. به این ترتیب زندگی در هالیفاکس به معنای دسترسی آسان به تمام امکانات رفاهی این دو شهر است.

انتخاب ها برای آموزش، مراقبت های بهداشتی، امکانات عمومی و اشتغال به لطف دو پل که این دو شهر را به هم متصل می کنند، دو برابر شده است.

مانند اکثر مناطق کانادا، بیشتر زندگی شهری حول طبیعت و فضای باز می چرخد، و این یعنی، هالیفاکس یک سبک زندگی عالی را برای هر کسی که دوست دارد در فضای باز باشد، ارائه می دهد.ف

از طرفی به لطف موقعیت ساحلی، در این منطقه برف زیادی می‌بارد، اما فصل زمستان در این شهر، کمتر سرد است و برف سریع‌تر آب می‌شود. با اینکه زمستان ها طولانیست اما نسبت به سرمای شدید در جاهای دیگر مانند تورنتو کوتاه تر است. از طرفی چون این شهر نسبتاً دور است، بنابراین مردم در زمستان‌ها احساس تنهایی می‌کنند و در نتیجه بسیاری از مردم بااحساس با این سرزمین ارتباطی ندارند.

از نظر فرصت های شغلی، بخش مراقبت های بهداشتی در حال رشد است و فرصت های بیشتری را فراهم می کند. هالیفاکس نیروگاه اقتصادی نوا اسکوشیا است، بنابراین مشاغل در این شهر بسیار دنبال می‌شوند.

حقوق ها در هالیفاکس معمولاً بسیار بالا است، با میانگین حقوق سالانه کمی بیش از 60000 دلار کانادا.

البته با کمال تعجب، هزینه زندگی در هالیفاکس نسبتا پایین است. قیمت خانه، اجاره بها و صورت‌حساب‌های عمومی کمتر از میانگین است، به این معنی که مردم درآمدهای تقریبا بالایی دارند. این منطقه به طور کلی بسیار مرفه است و مکانی فوق العاده برای زندگی میباشد.

شهر کبک سیتی کانادا

  1. شهر کبک سیتی کانادا

شهر کبک یکی از قدیمی ترین شهرهای موجود در کل قاره آمریکای شمالی است. این شهر مستحکم در سال 1833 تأسیس شد، اما با تاریخچه قدیمی‌تر، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و برخی از زیباترین معماری‌های کانادا را دارد.

شهر کبک مرکز فرهنگ، هنر و تاریخ با خیابان‌های سنگ‌فرش شده، مکان‌های دیدنی تاریخی، پارک‌ها و موزه‌های فراوان است. با اینکه شهری تقریبا کوچکتر است و امکانات کمتری نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا دارد، اما هرگز برای یافتن مراقبت های بهداشتی، مدرسه یا کار مشکلی نخواهید داشت. بسیاری از مهاجران به شهر کبک نقل مکان می کنند زیرا این شهر از هر جای دیگری در کانادا به یک شهر اروپایی نزدیکتر است.

زبان برای هر کسی که قصد مهاجرت به شهر کبک را دارد، از ملاحظات اولیه است. کمتر از 2 درصد از ساکنان به زبان انگلیسی، مسلط صحبت می کنند و فرانسه قطعاً زبان غالب برای کار است. به لطف بندر پررونق این شهر، چندین کارفرمای اصلی در این منطقه وجود دارد.

اکثر ساکنان در صنعت چوب کار می کنند. با اینکه بیکاری کم است، اما فرصت های محدودی برای مشاغل اداری مدرن و سریع وجود دارد.

به طور کلی، زندگی در شهر کبک ارزان تر از سایر شهرهای هم اندازه است. همه چیز، از اجاره تا خواربار، پایین تر از حد متوسط ​​است و آن را به مکانی ارزان برای مهاجرت تبدیل می کند. دلیل پایین بودن هزینه ها شرایط زمستانی این شهر است. واقعیت این است که زمستان‌های شهر کبک، طولانی و سرد حتی سخت‌تر از جنوب‌تر است.

اکثر روزهای زمستانی در حدود 7- با برف فراوان و روزهای تاریک و کوتاه است. اما اگر بتوانید سرما را تحمل کنید، تابستان‌های گرم و روشنی دارد.

 

  1. شهر ساسکاتون کانادا

ساسکاتون در ساسکاچوان که حدود 275000 نفر زندگی می‌کند، شبیه یک شهر نیست! منطقه مرکز شهر و حومه آن بسیار مبتنی بر جامعه است و هر کسی که به آن نقل مکان کند، بسیار استقبال قرار میگیرد.

ساسکاتون بیشتر حول زندگی جمعی استوار است. تعداد زیادی پارک عمومی، زمین های بازی و زمین های ورزشی عمومی در این شهر وجود دارد. حتی یک بازار هفتگی کشاورزان بسیار موفق برای محصولات محلی در این شهر است. همچنین این شهر میزبان بسیاری از جشنواره ها از جمله کمدی، موسیقی میباشد. کشاورزی، از جمله دامداری، یک از اصلیترین صنعت در این منطقه است. با این حال، بازار کار در سال های اخیر به فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی و تولید،گسترش یافته است. به این معنی که مشاغل در این شهر به راحتی پیدا می شوند و درآمد خوبی هم دارند.

به لطف کشاورزی محلی و دشت های باز، هزینه زندگی در ساسکاتون در مقایسه با سایر نقاط کشور نسبتاً پایین است.

با محبوبیت بیشتر این منطقه، قیمت خانه و املاک در حال افزایش است، اما به طور کلی کمتر از میانگین است.

همه هزینه ها، از خانه ها گرفته تا ماشین ها و وسایل حمل و نقل عمومی، پایین تر از بقیه کشور است و حتی زمان رفت و آمد کمتر از میانگین و تنها 20 دقیقه است.

تنها نقطه ضعف این شهر، آب و هوای آن است که برای دوستداران فصل سرما بسیار هم مناسب و دلچسب است.

 

حرف آخر در مورد بهترین مکان برای زندگی در کانادا

درک اینکه چرا کانادا یک انتخاب استثنایی در بین مهاجران بالقوه است، دشوار نیست. این کشور سرشار از فرصت‌ها است و سبک زندگی که در آن ارائه می‌شود بسیار خوب است، حتی اگر گاهی اوقات کمی سرد باشد!

تنها "مشکل" واقعی با کانادا این است که کانادا، کشوری بسیار وسیع است که برای یافتن منطقه مورد علاقه خود باید زمان خود را صرف تحقیق در استان های مختلف کنید.

امیدواریم فهرست فوق از بهترین شهر‌های کانادا، شما را با برخی از امیدوارکننده‌ترین مقاصد در این کشور افسانه‌ای آشنا کرده باشد. قدم بعدی شما، باید بازدید از مناطقی از کانادا باشد که احساس می کنید می توانید خانه جدیدی در آن بسازید.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

بهترین شهرهای کانادا بهترین شهرهای کانادا
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

زهره یعقوبی

زهره یعقوبی

کارشناس مترجمی زبان انگلیسی- دارنده مدرک آیلتس علاقمند به ترجمه متون و روابط بین الملل

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان