جذب 90000 متقاضی مهاجرت جدید از طریق 6 مسیر جدید مهاجرتی

جذب 90000  متقاضی مهاجرت  جدید از طریق 6 مسیر جدید مهاجرتی

جذب 90000 متقاضی مهاجرت جدید از طریق 6 مسیر جدید مهاجرتی

وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندچینو در روز 14 آپریل اعلام کرد که 6 مسیر جدید مهاجرتی برای اخذ اقامت دائم کانادا  از ماه می شروع به فعالیت می کنند . این مسیر ها اعم اند از نیروی کار ضروری ، دانش جویان بین المللی که از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شده اند و  متقاضیان فرانسوی زبان . از این 6 مسیر 3 مسیر  اخذ اقامت دائم کانادا را برای متقاضیان مهاجرت هموا خواهد کرد . 3 مسیر دیگر برای متقاضیان فرانسوی زبان است که محدودیتی ندارد .

90000 متقاضی از طریق دسته های زیر جذب میشوند :

  • نیروی کار ضروری
  • کادر سلامت
  • فارغ التحصیلان بین المللی
  • متقاضیان فرانسوی زبان

از تاریخ ششم ماه می اداره مهاجرت کانادا اقدام به جذب مهاجر  از طریق 3 روش مهاجرتی  زیر خواهدکرد :

  1. 20000 در خواست از سمت  نیروی کار ضروری در حوزه درمان و سلامت
  2. 30000 در خواست نیروی کار موقت در مشاغل ضروری
  3. 40000 درخواست هم از سمت دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادا

مهاجرت به کانادا

لازم به ذکر است کلیه مسیر های گفته شده تا 5 ماه نوامبر و یا تا زمانی که ظرفیت های این مسیر ها تکمیل شود معتبر خواهند بود . 

این سیاست ها و برنامه های جدید در مورد کارگران مشغول در مشاغل سلامت و درمان و 95 شغل  ضروری در حوزه تولید و توزیع مواد  غذایی و پرستاری اعمال خواهد شد .

این دسته از کارگران در صورتی واجد شرایط می شوند که حداقل یک سال سابقه کاری مورد تایید در خاک کانادا در مشاغل ضروری و یا کادر درمان و سلامت داشته باشند .

دسته دانشجویان بین المللی هم می بایست در چهار سال اخیر از یکی از دانشگاه های کانادایی فارغ التحصیل شده باشند . یعنی فارغ التحصیلی هایی که بعد از ژانویه 2017 اتفاق افتاده است .

دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی و کارگران می بایست حداقل به یکی از دو زبان رسمی کشور کانادا تسلط کافی داشته باشند . شرایط عمومی ورود به کانادا را دارا باشند .  زمان ارائه در خواست در خاک کانادا حضور داشته باشند . اجاز کار داشته باشند و در کانادا در حال کار باشند . همچنین می بایست در هر استانی از کانادا به غیر از کبک ساکن باشند .

وزیر مهاجرت کانادا آقای مندچینو اعلام کرده است که سیاست های جدید جذب مهاجر کانادا به افرادی که موقتا در خاک کانادا حضور دارن اجازه می دهد که برای اقامت دائم  خود در کانادا برنامه ریزی کنند و به ترمیم و بهبود اقتصاد کانادا کمک نمایند . و همچنین این پیام رو به متقاضیان مهاجرت کانادا اعلام کردند : پیام ما به متقاضیان ساده است :  ( وضعیت اقامتی شما در کانادا ممکن است موقت باشد اما نقشی که در کانادا ایفا می کنید ماندگار است  ما می خواهیم اینجا بمانید . )

وزیر مهاجرت کانادا در فصل پاییز از آسان شدن اقامت  مهاجرینی که حضورشون در کانادا موقت است سخن گفته است . اما متاسفانه بر اثر همه گیری ویروس کرونا و عدم جذب مهاجر در سال 2020 سطح رشد جمعیت کانادا به قبل از جنگ جهانی اول رسید . در سال پیش رو اداره مهاجرت کانادا قصد دارد که جمعا  1.2 میلیون مهاجر جدید جذب کند . سال 2021 با جذب 401 مهاجر جدید میتواند سال مهاجرتی پرباری را برای کانادا رقم بزند . زیرا که بحران کرونا باعث کاهش چند درصدی مهاجران شده  و اکنون کانادا  برای سال های آتی اهداف مهاجرتی خود را بالاتر برده است .

مهاجرت

 البته که لازم به ذکر است سیستم اداره مهاجرت کانادا قبلا هم به این صورت بوده است و اقامت دائم کانادا را برای کسانی که در کانادا حضور دارن تسهیل می کرده است .کشور کانادا بیش از 100 روش مهاجرتی دارد که اکثر این روش ها به تجربه کار و تحصیل در کانادا امتیاز می دهند . کلیه آمارها نشان دهنده این است که حضور داشتن در کانادا باعث تسهیل جذب شدن در بازار کار کانادا می شود .

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده کانادا علاوه بر جذب 90000 مهاجر داخل خاک کانادا مسیر های دیگری نیز برای جذب مهاجر دارد مانند اکسپرس انتری ، برنامه مهاجرت استانی , برنامه پایلوت مهاجرت آتلانتیک و سایر روش های دیگر فدرال که هر کدام در سال جدید افراد را قادر به جذب اقامت دائم کانادا می کند . اداره مهاجرت کانادا  و کبک نیز اقداماتی در ایجاد راه های جدید مهاجرتی انجام داده اند . و همچنین دسته مهاجرت خانوادگی نیز از طرف دیگر برای رسیدن به اهداف اداره مهاجرت کانادا کمک می کند .

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

جذب 90000  متقاضی مهاجرت  جدید از طریق 6 مسیر جدید مهاجرتی جذب 90000 متقاضی مهاجرت جدید از طریق 6 مسیر جدید مهاجرتی
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان