بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

کانادا پرطرفدارترین مقصد مهاجرتی در میان ایرانیان است. در این سرزمین فرصت ها و امکانات مناسبی برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و  زندگی وجود دارد. در کانادا تنوع فرهنگی زیاد بوده و فرصت های رشد شخصی، کاری و تعاملات اجتماعی بهتری وجود دارد اما این امر می تواند برای هر شهر و استان متفاوت باشد. با توجه به وسعت کانادا انتخاب شهر مقصد برای رسیدن به اهداف مهاجر امری دشوار بوده که نیازمند دارابودن آگاهی و شناخت می باشد. در این مقاله بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان را بررسی نموده و شما را در انتخابی درست و عاقلانه یاری خواهیم کرد.

کانادا

کانادا یکی از بزرگترین و زیباترین کشورهای جهان است که دارای طبیعتی خیره کننده، فرهنگی چندگانه و اقتصادی پویا است. کانادا در شمال آمریکا قرار دارد و از سه اقیانوس اطلس، آرام و شمال احاطه شده است. کانادا دارای ده استان و سه قلمرو است که هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. کانادا به عنوان یک کشور دوزبانه شناخته می شود که زبان های رسمی آن انگلیسی و فرانسوی هستند. کانادا همچنین میزبان بسیاری از مهاجران و پناهجویان از سراسر جهان است که باعث غنای فرهنگی و تنوع اجتماعی آن شده است.

کانادا یک کشور پیشرو در زمینه تحصیلات، علم، فناوری، هنر، ورزش و حقوق بشر است. کانادا دارای برخی از بهترین دانشگاه ها، موزه ها، گالری ها، پارک ها، جشنواره ها و مکان های تفریحی در جهان است. کانادا نیز یک نقش مهم در صحنه بین المللی دارد و عضو سازمان ملل، گروه هفت، ناتو و سایر سازمان های بین المللی است. کانادا به عنوان یک کشور صلح طلب و دوستدار محسوب می شود که به حفظ صلح، امنیت، توسعه پایدار و همکاری جهانی متعهد است.

کانادا یک کشور شگفت انگیز است که برای زندگی، تحصیل، کار، سفر و لذت بردن از آن بسیار ایده آل است. کانادا با داشتن چشم اندازهای خیره کننده، فصول مختلف، مناسبت های جذاب و مردم مهربان و باز خود را به شما معرفی می کند. کانادا یک کشور است که شما را به خود علاقه مند می کند و شما را تشویق می کند تا بیشتر درباره آن بدانید و آن را تجربه کنید.

ایرانیان در کانادا

ایرانیان در کانادا یکی از بزرگترین و فعال‌ترین جوامع ایرانی خارج از کشور هستند. مطابق با آمار منتشر شده توسط وزارت امور خارجه ایران، حدود 400 هزار ایرانی در کانادا ساکن هستند که حدود 1 درصد از جمعیت این کشور را شامل می شود. ایرانیان در کانادا با حفظ هویت فرهنگی خود، به جامعه کانادایی نیز احترام گذاشته و با آن همکاری می‌کنند. آن‌ها با تلاش و کوشش خود، به رشد و پیشرفت کشور مقصد خود کمک کرده‌اند.

ایرانیان کانادا را می توان در استان های انتاریو جنوبی، بریتیش کلمبیا و کبک یافت اما اکثریت ایرانیان در حواشی شمالی شهر تورنتو (ریچموند هیلز، وان، مارکهام، تورن هیل) و بخش هایی از ونکوور ساکن هستند. 

ونکوور، شهر ایرانیان کانادا

ونکوور یکی از بهترین شهرها برای زندگی و ادامه تحصیل در کانادا می باشد. این شهر در جنوب غربی استان بریتیش کلمبیا در مجاورت اقیانوس آرام و کوهستان رانگ قرار گرفته است و آب و هوای آن معتدل می باشد. طبیعت ونکوور نیز بسیار غنی بوده و این شهر را به شهر همیشه سبز ملقب ساخته است. ونکوور جمعیت پائین تری نسبت به تورنتو دارد و شهر شلوغی به شمار نمی رود. اغلب ایرانیان در شمال و غرب ونکوور که جزو مناطق گران قیمت آن به شمار می رود زندگی میکنند. در شمال این شهر رستوران ها و مغازه های ایرانی زیادی به چشم می خورند.

 بازار کار خوب؛ اقتصاد قوی، امنیت بالا، دسترسی آسان به خدمات، مدارس عالی و نرخ بزهکاری پائین از جمله مزایای ونکوور برای مهاجرت ایرانیان می باشد. برای علاقه مندان به تحصیل، دانشگاه های فرلی دیکنسون (FDU)، سایمون فریزر و دانشگاه محبوب بریتیش کلمبیا (UBC) از امکانات آموزشی مناسبی برخوردار هستند. همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا علاوه بر داشتن سطح عالی آموزش، به مهاجران بورسیه تحصیلی و ویزای تحصیلی اعطاء می کند.

 

تورنتو، مقصد علاقه مندان به کانادا

تورنتو بزرگترین شهر کانادا و از جمله شهرهای مهم صنعتی کانادا به شمار می رود. بسیاری از متخصصان تورنتو را بهترین شهر کانادا برای مهاجرت ایرانیان می دانند. تورنتو از منظر اقتصادی شهری بسیار قدرتمند بوده و پس از سانفرانسیسکو و نیویورک، سومین شهر شرکت های خصوصی IT به شمار می رود و لقب سیلیکون ولی کانادا را دارا می باشد. نرخ بیکاری در این شهر بسیار پائین (6.4 درصد در 2018) می باشد. همچنین تورنتو از نظر تنوع فرهنگی و ملل جزو برترین شهرهای جهان به شمار می رود. این شهر مرکز آموزش، سرگرمی، فرصت های شغلی و مرکز فناوری کانادا به شمار می رود.

معروف ترین دانشگاه های تورنتو، دانشگاه یورک و رایرسون می باشند. دانشگاه تورنتو 17 امین دانشگاه برتر جهان بوده و لقب هاروارد کانادا را داراست. حدود 17 درصد دانشجویان محصل در تورنتو از کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند. خیابان یانگ، نورث یورک و ریچموند از جمله محلاتی هستند که حضور ایرانیان بیشتر به چشم می خورد.

تورنتو، مقصد علاقه مندان به کانادا

لازم به ذکر است که آب و هوای این شهر از ونکوور بسیار سردتر بوده و برای زندگی باید با اقلیم این شهر همراه شوید.

مونترال، به صرفه ترین انتخاب برای ایرانیان

یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا که مهاجران ایرانی زیادی دارد، شهر مونترال پایتخت فرهنگی کانادا می باشد که در استان کبک قرار گرفته است. پس از پاریس این شهر دومین شهر فرانسوی زبان دنیا می باشد. بنابراین برای زندگی و کار در این شهر، یادگیری زبان فرانسوی امری حیاتی خواهد بود. مونترال حدود 3.8 میلیون نفر جمعیت دارد با این حال نرخ بزهکاری، جرم و جنایت بخاطر استاندارد زندگی بالا، بسیار پائین می باشد.

 

مونترال بهترین شهر کانادا برای ایرانیان علاقه مند به تحصیل به شمار می رود. دانشگاه های معتبر و مهمی از جمله مک گیل، دانشگاه مونترال و کونکوردیا در این شهر قراردارند که با اعطاء بورسیه تحصیلی فرصت تحصیل رایگان در کانادا را فراهم کرده اند.

یکی دیگر از مهمترین دلایل انتخاب این شهر توسط ایرانیان، هزینه پایین زندگی، مخارج روزمره و هزینه تحصیل نسبت به سایر شهرهای ذکر شده می باشد. در این شهر 6 ماه سرد زمستانی و 6 ماه گرم و آفتابی را تجربه خواهید کرد.

دیگر شهرهای کانادا برای مهاجرت ایرانیان

عموما علاقه مندان برای مهاجرت به کانادا از میان سه شهر محبوبی که معرفی شده اند، یک مقصد را برای زندگی، کار یا تحصیل انتخاب می نمایند. البته ایرانیان در شهرهای دیگر کانادا نیز ساکن بوده و از مزایایی همچون هزینه زندگی کمتر نیز بهره مند می شوند. در این بخش چند شهر مهاجرپذیر مهم کانادا را معرفی می کنیم:

گاتینو

گاتینو یک شهر در استان کبک کانادا است که در ساحل رودخانه اوتاوا واقع شده است. این شهر دارای جمعیتی بالغ بر ۲۷۶ هزار نفر است و مرکز اداری منطقه آوتاوایس است. گاتینو در سال ۲۰۰۲ از ادغام شهرهای هال، ایل، بوک، ماسون و گاتینو بوجود آمد. این شهر با پایتخت کانادا، اتاوا، یک منطقه شهری مشترک را تشکیل می‌دهد که به عنوان منطقه پایتخت ملی شناخته می‌شود.

گاتینو دارای بسیاری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از: پارک ملی گاتینو، موزه تاریخ کانادا، مجمع فرهنگی کانادای فرانسوی و پارک جک کارتیر.

اتاوا

شهر اتاوا کانادا یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور است که در استان انتاریو واقع شده‌است. این شهر پایتخت رسمی کانادا و مقر دولت فدرال است. اتاوا در سال ۱۸۵۷ توسط ملکه ویکتوریا به عنوان پایتخت کانادا انتخاب شد و از آن زمان تاکنون نقش مهمی در تاریخ و سیاست کشور داشته‌است. اتاوا یک شهر مدرن و پویا است که دارای بسیاری از جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و طبیعی است.

برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از: کاخ پارلمان، موزه تاریخ ملی، موزه هنر ملی، رودخانه اتاوا، پارک گاتینو و ... . اتاوا همچنین یک شهر دوزبانه است که در آن فرانسوی و انگلیسی به عنوان زبان‌های رسمی شناخته می‌شوند. این شهر با دارا بودن بالاترین سطح آموزش، بهداشت و رفاه در کانادا، یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی است.

سن آلبرتا

شهر سن آلبرتا یکی از شهرهای استان آلبرتا در کانادا است که در شمال غربی شهر ادمونتون واقع شده است. این شهر دارای جمعیتی حدود ۶۵ هزار نفر و مساحتی بیش از ۴۸ کیلومتر مربع است. شهر سن آلبرتا به عنوان یکی از شهرهای با کیفیت زندگی بالا در کانادا شناخته می‌شود و دارای بسیاری از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و تفریحی است.

برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از: موزه تاریخ محلی، پارک ملی لوئیر، رودخانه سنتوری، مجموعه هنر و فرهنگ، بازار محلی و جشنواره‌های مختلف. شهر سن آلبرتا همچنین دارای چندین مدرسه، دانشگاه، بیمارستان، فروشگاه، رستوران و هتل است که نیازهای ساکنان و بازدیدکنندگان را برآورده می‌کند. شهر سن آلبرتا یک شهر پویا، مدرن و دوستانه است که به خوش آمد گویی به همه کسانی که به دنبال یک تجربه منحصر به فرد و خاطره انگیز هستند، می‌پردازد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان
میانگین امتیاز 4.25 /5 از 4 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان