زندگی_در_کانادا

زندگی_در_کانادا

زندگی_در_کانادا

زندگی در کشور کانادا چگونه است؟

از آغاز تاریخ بشریت تا کنون انسان ها همواره در جستجوی سرپناهی برای زندگی در آسایش و رفاه بوده اند. این نکته امروزه به شکل مهاجرت به کشوری با رفاه اجتماعی، آزادی، اقتصاد رو به رشد، امنیت بالا و ... در آمده است. کانادا یکی از کشورهای مدعی برای تحقق این رویاست. در کانادا 80 درصد مردم معتقدند که لحظات شیرین زندگی شان بیش از خاطرات منفی بوده است. امید به زندگی 82 سال بوده و اکثریت مردم از سیستم درمانی رایگان، اعتبار بالای پاسپورت، آزادی های فردی و اجتماعی و سیستم آموزشی کشور رضایت کافی دارند. در این مطلب با زندگی در کانادا آشنا خواهیم شد.

جغرافیا و تاریخچه کانادا

کانادا پس از روسیه، دومین کشور بزرگ و پهناور جهان به شمار می رود که با ایالات متحده آمریکا در جنوب و شمال غربی مرز مشترک داشته و از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و در شمال به اقیانوس منجمد شمالی محدود گردیده است. کانادا پس از کسب قدرت و حق حاکمیت از امپراطوری بریتانیا در سال 1867 به استقلال رسید. براساس آخرین آمار کانادا حدود 38 میلیون نفر جمعیت داشته و اکثریت مردم به زبان ها انگلیسی و فرانسوی صحبت می نمایند. ارز رایج کانادا دلار کانادایی (CAD) می باشد.

کشور کانادا به 10 استان و 3 قلمرو در بخش شمالی تقسیم می شود. تفاوت استان و قلمرو در نوع حکمرانی و قوانین آنها مشهود می باشد. اختیار سه قلمرو کانادا در دستان پارلمان کشور بوده و توسط دولت فدرال کنترل و حکمرانی می گردند. استان های ده گانه کانادا عبارتند از: آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، جزیره پرینس ادوارد، کبک، ساسکاچوان. سه قلمرو به نام های قلمروی شمال غربی، نوناووت و یوکان در شمال کشور وجود دارند.

جغرافیا کانادا

آب و هوای کانادا

معمولا بهار از آوریل آغاز شده و تا ژوئن ادامه می یابد اما مناطق غربی کانادا زودتر از این زمان بهار را تجربه می نمایند. بهار در کانادا معمولا بارانی و خنک سپری می شود. در پایان ژوئن فصل تابستان آغاز گردیده و هوای گرم آن تا اوت ادامه می یابد. قسمت های شمالی تابستانی خنک تر از مناطق جنوبی سپری می کنند. دمای هوا در قسمت های جنوبی به بالای 20 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید. پس از تابستان، پائیز نهایت زیبایی کانادا را به گردشگران نمایان می سازد. در این زمان توریست ها از مناطق دور به استان های شرقی و مرکزی سفر می کنند. از اواسط نوامبر کم کم هوا رو به سردی رفته و زمستان کانادا را در دسامبر، ژانویه و فوریه در بر می گیرد. در مناطق شرقی تا آوریل زمستان ادامه پیدا می کند و مناطق شمالی نیز سرمای شدیدتری احساس می نمایند.

آب و هوا کانادا

زندگی در کانادا

زبان انگلیسی و فرانسوی دو زبان رسمی این کشور می باشند که حدود 60 درصد به زبان انگلیسی و تنها 24 درصد به زبان فرانسوی صحبت می کنند. مسیحیان کاتولیک و پروتستان حدود 90 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل داده اند. کانادا کشوری مهاجرپذیر بوده و حضور فرهنگ های متنوع در شهرهای مهم این کشور دیده می شود. سیستم آموزشی هر استان به طور مستقل بوده و دولت فدرال تنها نظارت کلی انجام می دهد. به طور اجباری کودکان باید از 6 سالگی تا 16 سالگی به مدرسه بروند. تحصیلات عالیه دانشگاهی مورد حمایت مالی دولت کانادا قرار می گیرند. مدارس و دانشگاه های کانادا دارای بالاترین استانداردهای آموزشی بوده و محصلان به خوبی می توانند استعدادهای خود را کشف کرده و مسیر درست را برای دستیابی به شغل موردنظرشان بیابند.

در کانادا به طور متوسط از هر سه کانادایی، دو نفر صاحب خانه هستند. میانگین سن ازدواج در کانادا 20 الی 30 سال بوده و اغلب ازدواج ها در سطوح برابر تحصیلی، اعتقادی، مذهبی و قومی انجام می شود. حدود 50 درصد از ازدواج ها به طلاق منجر می شوند. نیروی کار کشور کانادا از حضور 45 درصدی زنان بهره مند می باشد اما متوسط درآمد دو سوم درآمد مردان می باشد.

زندگی در کانادا

ارائه خدمات پزشکی و درمانی تقریبا برای شهروندان کانادایی رایگان بوده و بودجه این خدمات از محل مالیات دولت فدرال و استانها تأمین می شود. براساس آمار و شاخص صلح جهانی (GPI)، کانادا یکی از پائینترین نرخ های جرم و جنایت را در میان کشورها داشته و از امن ترین کشورهای جهان به شمار می رود. امنیت بالا در اقتصاد، سرمایه گذاری، شغل، مسکن، تولید و صنعت در این کشور از جمله مزایای زندگی در کانادا به حساب می آیند.

هزینه زندگی در کانادا

به طور کلی هزینه های زندگی معطوف به عادت های افراد، میزان صرفه جویی و سطح کیفی مورد انتظار آنان از زندگی روزمره می باشد. در مقایسه با اروپا و کشورهایی همچون انگلیس، آمریکا و استرالیا در کانادا هزینه های زندگی به مراتب کمتر می باشد. اگر زندگی روزمره را در یک سطح کیفی متوسط در نظر بگیریم، هر فرد حداقل باید حدود 1200 دلارکانادا ماهانه برای مخارج خود در نظر بگیرد. البته این تخمین بسته به حمل و نقل و مسکن می تواند تا 1700 دلار نیز افزایش یابد. برای یک خانوار 4 نفره مخارج ماهیانه حدود چهار هزار دلار می باشد. لازم به ذکر است که این میزان بدون احتساب اجاره بها بوده است.

درآمد در کانادا

میزان درآمد هر فرد با توجه به شغل و جایگاه وی متفاوت می باشد. براساس آمار میانگین درآمد مردان در کانادا حدود 28.94 دلار در هرساعت و درآمد زنان 25.08 دلار در ساعت تخمین زده شده است. مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات در کانادا از درآمد مناسبی برخوردار هستند و به طور حدودی یک مهندس نرم افزار ساعتی 50 دلار درآمد خواهد داشت.

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

    زندگی_در_کانادا زندگی_در_کانادا
    میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

    نویسنده

    محمود سفیری

    محمود سفیری

    کارشناس تولید محتوا

    فرم درخواست مشاوره

    نظرات (0)

    دیدگاه خود را برای ما بنویسید

    مشاوره رایگان